فعالیت دو موج بارشی در کرمانشاه

خبرگزاری مهر سه شنبه 04 فروردین 1405 - 17:57
کرمانشاه - مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از فعالیت دو موج ناپایدار جوی در استان خبر داد و گفت: این سامانه تا شنبه هفته آینده موجب بارش باران، وزش باد، رعدوبرق و احتمال تگرگ می شود.

علی‌محمد زورآوند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل داده‌های هواشناسی، موج نخست سامانه ناپایدار که روز گذشته درباره فعالیت آن هشدار سطح زرد شماره ۰۱ صادر شده است، طی ساعاتی از ظهر امروز تا اواخر وقت فردا (چهارشنبه) در سطح استان فعال خواهد بود.

وی افزود: این موج سبب رگبار باران همراه با وزش باد و رعدوبرق در سطح استان می‌شود و بارش‌ها به‌ویژه در روز چهارشنبه در نیمه غربی و نواحی جنوبی استان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این مدت، بارندگی‌ها در برخی مناطق ممکن است با رگبار پراکنده تگرگ و آبگرفتگی معابر عمومی نیز همراه شود.

زورآوند با اشاره به موج دوم این سامانه ناپایدار گفت: موج دوم که از قدرت و رطوبت بیشتری برخوردار است، از روز پنجشنبه تا شنبه هفته آینده به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد نسبتاً شدید و رعدوبرق در سطح استان خواهد شد.

وی ادامه داد: شرایط ناپایدار جوی طی ساعاتی از ظهر پنجشنبه تا اواخر جمعه، به‌ویژه در نیمه غربی و نواحی جنوبی استان از شدت بیشتری برخوردار بوده و علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی، ممکن است در برخی نقاط سبب رگبار تگرگ، رواناب و حتی سیلاب‌های محلی شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین احتمال دارد وزش باد در برخی ساعات موجب نفوذ غبار به جو مناطق مرزی استان شود.

زورآوند در پایان با اشاره به تغییرات دمایی استان گفت: متوسط دمای هوا از فردا تا روز شنبه در غالب نقاط استان روندی رو به کاهش خواهد داشت.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.