علی محمد پاکدل نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به اطلاع عموم شهروندان عزیز، مسافران نوروزی و عشایر گرانقدر استان ایلام میرساند که با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی و صدور هشدار سطح نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی، تمامی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران در حالت آمادهباش کامل قرار گرفتهاند.
وی بیان کرد: این سامانه که از ظهر امروز سهشنبه ۱۴۰۵/۰۱/۰۴ فعالیت خود را آغاز میکند، با رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد لحظهای شدید و تگرگ همراه خواهد بود و از اواخر روز پنجشنبه نیز در ارتفاعات منجر به بارش برف و پدیده مه میگردد.
وی ادامه داد: با توجه به مخاطرات جدی نظیر سیلابی شدن مسیلها، طغیان رودخانهها، صاعقه در ارتفاعات، لغزندگی جادهها و احتمال ریزش کوه، اکیداً توصیه میشود از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانهها، صعود به ارتفاعات، فعالیتهای طبیعتگردی و جابجایی عشایر خودداری کنند.
وی اضافه کرد: همچنین ضروری است نسبت به استحکامبخشی سازههای سبک، چادرهای مسافری و بنرها اقدام نموده و با رعایت کامل نکات ایمنی در رانندگی و پرهیز از سفرهای غیرضروری، از وقوع حوادث احتمالی پیشگیری کنید.












