بحران سوخت در اروپا؛ این کشور جیره‌بندی بنزین و گازوئیل را آغاز کرد

خبرآنلاین سه شنبه 04 فروردین 1405 - 14:04
اسلوونی، به عنوان اولین کشور عضو اتحادیه اروپا، در پی افزایش شدید قیمت سوخت و پدیده “گردشگری سوخت”، جیره‌بندی بنزین و گازوئیل را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طبق مقررات جدید، رانندگان خصوصی حداکثر 50 لیتر درروز می‌توانند سوخت‌گیری کنند،در حالی که کسب‌وکارها سهمیه 200 لیتری دارند.این اقدامات در راستای مهارقیمت‌ها و مقابله با اختلالات انرژی ناشی ازتحولات اخیر صورت گرفت است.افزایش شدید قیمت سوخت در اسلوونی منجر به ایجاد پدیده «گردشگری سوخت» شده است، به این معنی که شهروندان این کشور به کشورهای همسایه مانند اتریش سفر می کنند تا از قیمت‌های پایین‌تر بنزین و گازوئیل استفاده کنند.

بر اساس تدابیر جدیدی در اسلوونی، رانندگان خصوصی می توانند حداکثر ۵۰ لیتر سوخت در روز خریداری کنند.

در عین حال، کسب‌وکارها و کشاورزان سهمیه بالاتری دارند و در روز می توانند ۲۰۰ لیتر سوخت مورد نیاز خود را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، افزایش بهای نفت در بازارهای جهانی و نگرانی از اختلال در مسیرهای اصلی انتقال انرژی، به‌ویژه در منطقه خلیج فارس، موجب شده کشورهای غربی به اقدامات اضطراری برای مهار قیمت‌ها روی آورند.

آژانس بین‌المللی انرژی پیشتر اعلام کرد که کشورهای عضو این نهاد در اقدامی هماهنگ حدود ۴۰۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر اضطراری خود را وارد بازار خواهند کرد که بزرگ‌ترین آزادسازی ذخایر در تاریخ این سازمان محسوب می‌شود.

رشد بهای سوخت معمولاً به افزایش هزینه حمل‌ونقل، بالا رفتن قیمت مواد غذایی و افزایش قبوض انرژی خانوارها منجر می‌شود.

۲۲۳۲۲۴

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.