بلومبرگ: نفتکش حامل نفت عراق پس از عبور از تنگه هرمز به هند رسید

مشرق نیوز سه شنبه 04 فروردین 1405 - 12:44
طبق گزارش بلومبرگ، یک ابرنفتکش حامل دو میلیون بشکه نفت خام عراق از تنگه هرمز عبور کرد.

به گزارش مشرق، یک ابرنفتکش حامل دو میلیون بشکه نفت خام عراق از تنگه هرمز عبور کرده است و اولین کشتی است که از زمان تشدید تنش‌ها در تنگه پس از حمله آمریکا و اشغالگرن به ایران، نفت بغداد را از طریق این آبراه حیاتی حمل می‌کند.

اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط بلومبرگ نشان می‌دهد که این نفتکش، امگا تریدر، که توسط شرکت ژاپنی میتسویی او.اس.کی. لاینز اداره می‌شود، در روزهای اخیر ورود خود به بمبئی را اعلام کرده است.

نشانه قبلی ورود آن به این شهر بندری هند بیش از ۱۰ روز پیش از داخل خلیج فارس آمده بود.

پیش از این، «علی موسوی»، نماینده دائم ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی، محدودیت‌های جدیدی را برای دریانوردی در تنگه هرمز اعلام و تأکید کرد که این آبراه استراتژیک برای همه کشتی‌های بین‌المللی «به جز کشتی‌های دشمن» باز است.

تهران توضیح داد که تضمین ایمنی و امنیت کشتی‌ها و خدمه آنها اکنون مستلزم هماهنگی مستقیم و قبلی با مقامات ایرانی است و تأکید کرد که تعهدات بین‌المللی باید با احترام به حاکمیت و حقوق مشروع ایران همراه باشد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.