برخورد قاطع با سودجویان اراضی کشاورزی شاهرود؛ امنیت غذایی خط قرمز است

خبرگزاری مهر سه شنبه 04 فروردین 1405 - 11:15
شاهرود- مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر برخورد بدون اغماض با متخلفان تغییر کاربری اراضی گفت: صیانت از اراضی کشاورزی خط قرمز ماست.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا خراسانیان صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران در جهاد کشاورزی سمنان از تشدید گشت‌های نظارتی سامانه ۱۳۱ برای صیانت از اراضی زراعی و باغی در ایام نوروز خبر داد .

وی با اشاره به شناسایی چندین مورد تخلف در مناطق مستعد تغییر کاربری، بر برخورد قاطع و بدون اغماض با سودجویان در راستای حفظ امنیت غذایی و سرمایه‌های ملی تأکید کرد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد: تیم‌های عملیاتی سامانه ۱۳۱ با هدف پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز، بازدیدهای گسترده‌ای را از مناطق قلیان‌فروش، محور خط لوله گاز تا میدان حسینی، روستای علی‌آباد پشت‌بسطام و منطقه ده‌خیر به عمل آوردند. در جریان این پایش‌ها، دو فقره تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی شد که بلافاصله اقدامات قانونی برای توقف عملیات اجرایی صورت گرفت.

خراسانیان بیان کرد: برای موارد شناسایی شده، اخطاریه کتبی توقف عملیات صادر و هم‌زمان از طریق دیوارنویسی، ابلاغ قانونی برای مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی به متخلفان الصاق شد.

وی افزود: سامانه تلفنی ۱۳۱ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص هرگونه تغییر کاربری است. از هم‌استانی‌های عزیز تقاضا می‌شود در صورت مشاهده فعالیت‌های مشکوک در اراضی کشاورزی، مراتب را اطلاع‌رسانی کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن از تخریب اراضی جلوگیری شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.