ثبت بیش از ۹ هزار بازرسی بهداشت محیط در کردستان طی اسفند ۱۴۰۴

خبرگزاری مهر یکشنبه 02 فروردین 1405 - 01:26
سنندج- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از انجام بیش از ۹ هزار مورد بازرسی بهداشت محیط در بازه ۱۱ تا ۲۹ اسفند خبر داد و گفت: بیش از ۴ تن مواد غذایی ناسالم از چرخه مصرف خارج شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خالد رحمانی شامگاه شنبه با اعلام این خبر به رسانه های کردستان با اشاره به تشدید نظارت‌های بهداشت محیط در روزهای پایانی سال، اظهار کرد: در بازه زمانی ۱۱ تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۴، در مجموع ۴ هزار و ۲۱۴ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۹۷۰ مورد بازرسی از اماکن عمومی انجام شده است.

رحمانی با بیان اینکه نظارت‌ها در این مدت بدون وقفه ادامه داشته است، افزود: همچنین ۵ هزار و ۵۰ مورد سنجش سطوح و مواد غذایی با استفاده از تجهیزات پرتابل و ۴ هزار و ۱۱۰ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی در مناطق شهری و روستایی انجام شده است.

وی در ادامه به اقدامات انجام‌شده در حوزه برخورد با تخلفات اشاره کرد و گفت: در این مدت، ۴ هزار و ۴۶۳ کیلوگرم یا لیتر مواد غذایی فاسد و غیراستاندارد از چرخه مصرف خارج شده است.

رحمانی با اشاره به پایش‌های آزمایشگاهی افزود: ۴۹۷ نمونه آب آشامیدنی و ۵۶ نمونه مواد غذایی برای بررسی‌های تخصصی به آزمایشگاه ارسال شده است.

وی همچنین از پیگیری‌های قضایی در این حوزه خبر داد و اظهار کرد: یک مورد از متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده و دو مورد طغیان بیماری‌های مرتبط با آب و غذا نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان با تأکید بر نقش مشارکت مردمی در ارتقای سلامت عمومی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را از طریق سامانه ۱۹۰ و سایر راه‌های ارتباطی گزارش دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.