پایش شبانه محور عباس‌آباد-میامی؛ یوزپلنگ و نگرانی که تعطیل نمی‌شود

خبرگزاری مهر شنبه 01 فروردین 1405 - 22:38
سمنان- مدیرکل محیط زیست سمنان از اجرای پایش شبانه در محور عباس‌آباد به میامی تا پایان تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: محیط‌بانان با شعار «نه به تصادف جاده‌ای یوزپلنگ» در این مسیر حضور دارند.

سعید یوسف پور در گفتگو با خبرنگار مهر، از اجرای برنامه پایش شبانه محور عباس آباد-میامی با همراهی محیط بانان منطقه در ایام نوروز خبر داد و اظهار داشت: در این اقدام جمعی از فعالان محیط زیست و علاقه مندان طبیعت نیز حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه این پایش از ۲۸ اسفند ماه آغاز شده است، افزود: این پایش تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دار خواهد بود.

مدیر کل محیط زیست استان سمنان هدف این اقدام را حفاظت از گونه ارزشمند یوزپلنگ آسیایی برشمرد و ابراز داشت: تأکید این پایش ها بر شعار نه به تصادف جاده ای است.

یوسف پور ادامه داد: پیشگیری از وقوع تصادفات جاده‌ای و کاهش خطرات احتمالی برای یوزپلنگ آسیایی به‌ویژه در ایام نوروز از رویکرد این پایش است.

وی افزود: پایش شبانه در این محور کلیدی، گامی مهم برای تضمین امنیت زیستگاه‌های طبیعی و حفظ این گونه در معرض خطر در فصل سفر و تعطیلات محسوب می‌شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.