کنایه عراقچی به آمریکا در خصوص تکرار سناریوی ویتنام در ایران

تابناک جمعه 29 اسفند 1404 - 20:11
وزیر خارجه ایران گفت: دولت آمریکا چیزی می‌گوید، اما واقعیت چیز دیگری را نشان می‌دهد.

کنایه عراقچی به آمریکا در خصوص تکرار سناریوی ویتنام در ایران

 
 

به گزارش تابناک، عراقچی، وزیر خارجه ایران گفت: آمریکایی ها فراموش نکرده‌اند که حتی زمانی که صدها سرباز آمریکایی در جنگ ویتنام کشته می‌شدند و سرانجام جنگ نیز از پیش روشن بود، ژنرال ویلیام وست‌مورلند را به کشور بازگرداندند تا به همه اطمینان دهد که اوضاع به‌خوبی پیش می‌رود و اینکه آمریکا «در حال پیروزی» است.

او در ادامه گفته است: رسانه‌ها نیز این را از یاد نبرده‌اند؛ آن جلسات توجیهی آکنده از خیال‌پردازی در خطوط مقدم، بعدها به عنوان مزخرفات ساعت پنج، معروف و بدنام شدند.

عراقچی افزوده است: اکنون به امروز برگردیم: همان سناریو، اما در صحنه‌ای متفاوت؛ پیت هگست به صحنه می‌آید و پیام همچنان از واقعیت جداست. دولت ایالات متحده چیزی می‌گوید، اما واقعیت چیز دیگری را نشان می‌دهد. درست در زمانی که مقامات آمریکایی مدعی از کار افتادن پدافند هوایی ایران هستند، یک جنگنده اف-۳۵ هدف قرار می‌گیرد. در حالی که از پایان نیروی دریایی ایران سخن می‌گویند، ناو یواس‌اس جرالد آر. فورد عقب‌نشینی می‌کند و یواس‌اس آبراهام لینکلن هرچه بیشتر فاصله می‌گیرد.

او در پایان آورده است: دهه متفاوت است، اما همان روایت تکراری: «ما در حال پیروزی هستیم»!

 

 

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.