اکونومیست: با محدودیت تردد در هرمز فشار بر اقتصاد جهان افزایش می‌یابد

خبرگزاری مهر جمعه 29 اسفند 1404 - 16:05
اکونومیست در تحلیلی نوشت با ادامه درگیری‌ها، آمریکا و اسرائیل به‌تدریج اهداف مؤثر برای حمله هوایی را از دست می‌دهند و در صورت محدود شدن تردد در تنگه هرمز، قیمت نفت بالا می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اکونومیست، این نشریه در تحلیلی درباره روند درگیری‌ها در منطقه نوشت که آمریکا و اسرائیل به‌تدریج اهداف مؤثر برای حمله از طریق عملیات هوایی را از دست خواهند داد و در عین حال ممکن است ذخایر سامانه‌های دفاعی آنها برای مقابله با تسلیحات ایران نیز رو به کاهش برود.

در این گزارش آمده است که در مقابل، ایران همچنان تعداد قابل توجهی پهپاد در اختیار دارد و می‌تواند از این ظرفیت در ادامه درگیری‌ها استفاده کند.

اکونومیست همچنین تأکید می‌کند تا زمانی که ایران تردد در تنگه هرمز را محدود نگه دارد، قیمت جهانی نفت افزایش خواهد یافت و این مسئله فشار بیشتری بر اقتصاد جهانی وارد خواهد کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.