استقلال یک جام دیگر را از دست داد؟

افکار نیوز جمعه 29 اسفند 1404 - 15:48
در شرایط جنگی ادامه رقابت‌های فوتبال شاید اهمیت کمتری دارد اما به‌هرروی سناریوهای مختلفی برای آن درنظر گرفته می‌شود.

 یورش اسرائیل و آمریکا به ایران سبب شد رقابت‌های فوتبال داخلی ایران لغو شود. اتفاقی که نحوه پایان یافتن لیگ و جام حذفی را دچار مشکل کرده است. در همین ارتباط روز گذشته سخن از پایان لیگ با قهرمانی استقلال به‌میان آمد. 

سازمان لیگ در نظر دارد تا بعد از پایان جنگ به هر شکل ممکن مسابقات لیگ برتر را برگزار کند و برای عملی کردن این مورد سناریوهایی نیز پیش‌روست که یکی از آنها ناتمام ماندن جام حذفی است. پیش‌‍تر مهدی تاج از انجام متمرکز بازی‌های لیگ برتر در صورت پایان جنگ گفته بود. طبق این ادعا قرار است بازی‌ها در فاصله سه روز بین دیدارها انجام شود.

 

هر چند که هنوز تصمیم قطعی برای چگونگی برگزاری ادامه مسابقات فوتبال ایران گرفته نشده اما این احتمال وجود دارد که سازمان لیگ قید جام حذفی را بزند و بر به سرانجام رساندن لیگ برتر تمرکز کند. در صورت اجرای این سناریو اما طبیعی است که استقلال بیشتر از هر تیم دیگری به آن اعتراض داشته باشد. با توجه به کنار رفتن پرسپولیس، تراکتور و سپاهان از جام حذفی، آبی‌ها مدعی اول کسب عنوان نخست این رقابت‌ها محسوب می‌شدند و راه همواری برای دفاع از عنوان قهرمانی فصل گذشته داشتند. با چنین شرایطی اگر سازمان لیگ تصمیم به عدم برگزاری جام حذفی بگیرد، استقلال فرصت کسب یک جام در دسترس را از دست می‌دهد و این یعنی تیم سهراب بختیاری‌ زاده که از قضا فعلا مدعی اول قهرمانی لیگ برتر هم به حساب می‌آید، دیگر شانسی برای ثبت دبل تاریخی در این فصل نخواهد داشت.

 

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.