واکنش سازمان ملل به حمله آمریکا و اسرائیل به تأسیسات گاز و انرژی ایران

اقتصادنیوز پنج شنبه 28 اسفند 1404 - 09:43
اقتصادنیوز: معاون سخنگوی سازمان ملل، درباره ترور دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، اظهار داشت: به عنوان یک اصل کلی، سازمان ملل با هر اقدامی که می‌تواند مصداق اعدام فرا قضایی باشد، مخالف بوده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، معاون سخنگوی سازمان ملل، حمله آمریکایی - صهیونیستی به تأسیسات گاز و انرژی ایران، از جمله میدان گازی پارس جنوبی و منطقه عسلویه را محکوم کرد.

«فرحان حق» معاون سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل با تأکید بر ضرورت پرهیز از حمله به اهداف غیر نظامی، گفت: درخواست سازمان ملل، این است که همه طرف‌های درگیر، تأسیسات و زیرساخت‌های غیر نظامی را هدف قرار ندهند.

معاون سخنگوی سازمان ملل، همچنین درباره ترور دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، اظهار داشت: به عنوان یک اصل کلی، سازمان ملل با هر اقدامی که می‌تواند مصداق اعدام فرا قضایی باشد، مخالف بوده است.

پیش از این، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل از این نهاد بین‌المللی خواسته بود که آمریکا و رژیم صهیونیستی را در قبال ارتکاب جنایت‌های متعدد خود علیه کشورمان، پاسخگو کند.

ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد، در سه نامه جداگانه به دبیر کل و رئیس شورای امنیت درباره اقدام قطر، کویت و امارات متحده عربی برای در اختیار گذاشتن سرزمین خود برای حملات آمریکا علیه کشورمان اعتراض کرد.

ایروانی همچنین در نامه ای به دبیر کل، رئیس شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی، درباره حملات ایالات متحده آمریکا و رژیم اسرائیل علیه تأسیسات انرژی کشورمان گفت: حملات به تاسیسات انرژی ایران نقضی فاحش و جدی از حقوق بین‌الملل، از جمله اصول اساسی حقوق بین‌الملل بشردوستانه، به شمار می‌رود.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.