حمله به تأسیسات انرژی ایران؛ تهدید جدی علیه صلح و امنیت بین‌الملل

صدا و سیما پنج شنبه 28 اسفند 1404 - 03:17
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، حمله به تأسیسات انرژی کشورمان را تهدید جدی علیه صلح و امنیت بین‌الملل عنوان کرد.

حمله به تأسیسات انرژی ایران؛ تهدید جدی علیه صلح و امنیت بین‌الملل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امیر سعید ایروانی با ارسال نامه‌های جداگانه دیگر به دبیر کل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت، اعلام کرد: حمله جنایتکارانه و تروریستی علیه زیرساخت‌های انرژی غیر نظامی ایران و هدف قراردادن عامدانه تأسیسات گازی، نقض فاحش حقوق بین‌الملل است.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در نامه به دبیر کل سازمان ملل، تأکید کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی، مسئولیت کامل جنایت‌ها علیه ایران را بر عهده دارند.

در این نامه آمده است: جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حمله‌های عامدانه و غیر قانونی علیه زیرساخت‌های غیر نظامی، حق ذاتی دفاع مشروع خود را وفق ماده ۵۱ منشور ملل، محفوظ می‌داند و همه کارهای لازم و متناسب را برای صیانت کامل از حاکمیت، تمامیت سرزمینی و منافع حیاتی ملی خود، انجام خواهد داد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.