عصبانیت بی‌سابقه ترامپ از ناتو

خبرآنلاین چهارشنبه 27 اسفند 1404 - 21:31
رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد درباره عضویت این کشور در ناتو باید تصمیم دیگری بگیرد.

به گزارش خبرآنلاین، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تهدید به خروج کشورش از ناتو کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه CNN، دونالد ترامپ در واکنش به همراهی نکردن کشورهای اروپایی از اقدامات او در تنگه هرمز گفت: باید درباره عضویت آمریکا در ناتو تصمیم دیگری بگیرم. 

پیش از این سناتور لیندسی گراهام در توئیتی به زبان عبری درباره عصبانیت دونالد ترامپ نوشته بود: هرگز در زندگی‌ام او را تا این حد عصبانی ندیده بودم. ادعای متحدان ما مبنی بر اینکه ایران دارای سلاح هسته‌ای نگران‌کننده نیست، فراتر از توهین است.

این سناتور آمریکایی با تهدید اروپا گفت: پیامدهای آن برای اروپا گسترده و عمیق خواهد بود. این موضوع باعث می‌شود در ارزش این اتحادها با اروپا تردید کنم.

گفتنی است در روزهای اخیر با تشدید تنش ها در حوزه انرژی و قیمت آن، ترامپ خواستار مشارکت کشورهای دیگر برای فشار به ایران در جهت برداشتن کنترل کشورمان بر تنگه هرمز شد که این درخواست از سوی کشورهای متحدان اروپایی آمریکا به ویژه در ناتو رد شد.

 یک ژنرال فرانسوی در این رابطه گفته است: کمک‌کردن به آمریکا در این وضعیت مثل خریدن بلیت تایتانیک هنگام غرق‌شدن است.

یاکوولِف، ژنرال ۳ ستارهٔ فرانسوی اظهار کرد: آمریکایی‌ها از ما کمک می‌خواهند اما حتی نمی‌توانند یک هدف راهبردی واضح روی کاغذ تعیین کنند. آن‌ها هرروز برنامه‌شان را عوض می‌کنند. در واقع، آن‌ها به ناوچه‌های ما اهمیتی نمی‌دهند؛ فقط می‌خواهند هزینه سیاسیِ شکست‌شان را با ما تقسیم کنند. اعتماد به رئیس‌جمهوری که به یکباره متحدانش را رها می‌کند، خودکشی است!

310310

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.