قراردادهای فعلی بازار برق تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۵ تمدید شد

عصر ایران چهارشنبه 27 اسفند 1404 - 21:01
بر اساس مجوز مصطفی رجبی‌مشهدی معاون برق و انرژی وزارت نیرو با توجه به اینکه بررسی و تصویب قراردادهای بازار برق در هیأت تنظیم بازار برق به دلیل شرایط اضطراری و جنگی نهایی نشده، مقرر شد تمام قراردادهای موجود بازار برق تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۵ عیناً و بدون هیچ‌گونه اصلاحی تمدید شوند.

 در پی تداوم شرایط اضطرار ناشی از جنگ تحمیلی و به‌منظور حفظ ثبات و پیش‌بینی‌پذیری در مناسبات مالی و حقوقی فعالان صنعت برق، معاونت برق و انرژی وزارت نیرو با صدور نامه‌ای به مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مجوز تمدید بدون تغییر قراردادهای فعلی بازار برق را صادر کرد.

به گزارش وزارت نیرو، بر اساس مجوز مصطفی رجبی‌مشهدی معاون برق و انرژی وزارت نیرو با توجه به اینکه بررسی و تصویب قراردادهای بازار برق در هیأت تنظیم بازار برق به دلیل شرایط اضطراری و جنگی نهایی نشده، مقرر شد تمام قراردادهای موجود بازار برق تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۵ عیناً و بدون هیچ‌گونه اصلاحی تمدید شوند.

در متن ابلاغیه تأکید شده است: در فاصله باقی مانده تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۵، «ویرایش نهایی قرارداد خرید برق» براساس مصوبات هیأت تنظیم بازار برق انجام و نسخه نهایی برای طرح و تصویب به هیأت تنظیم بازار برق ارائه شود.

بر اساس اعلام وزارت نیرو، این تصمیم در کنار تثبیت موقت شرایط قراردادها در بازار برق، از منظر سیاست‌گذاری به‌عنوان اقدامی برای افزایش اطمینان فعالان بازار و تداوم بی‌وقفه مبادلات برق در شرایط جنگی ارزیابی می‌شود؛ به‌گونه‌ای که ضمن فراهم کردن زمان لازم برای تکمیل فرآیند اصلاحات قراردادی، از بروز اختلال در روابط قراردادی میان تولیدکنندگان، خریداران و سایر ذی‌نفعان شبکه برق جلوگیری می‌کند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.