با حمله اسرائیل و آمریکا به تاسیسات پارس جنوبی قیمت نفت به سرعت در حال افزایش است.
به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با حمله به تعدادی از تاسیسات انرژی در جنوب کشور، قیمت نفت سیر صعودی به خود گرفت و در چند دقیقه از ۱۰۳ دلار به بالای ۱۰۸ دلار رسید.

این افزایش شدید قیمت در حالی اتفاق افتاده که سپاه پاسداران نیز در واکنش به حمله موشکی به پارس جنوبی، هشدار داده که تاسیسات نفتی در عربستان، امارات و قطر به عنوان مورد هدف قرار خواهند گرفت.
سپاه پاسداران در بیانیهای به شهروندان و مقیمان در اطراف تأسیسات از جمله پالایشگاه سامرف عربستان سعودی؛ میدان گازی الحصن امارات متحده عربی؛ مجتمع پتروشیمی الجبیل عربستان سعودی؛ مجتمع پتروشیمی مسیعید و شرکت مسیعید هولدینگ (وابسته به شرکت Chevron) قطر و پالایشگاه رأس لفان (فازهای 1 و 2) قطر هشدار داده که فوراً این مناطق را ترک کرده و بدون هیچگونه تأخیر به فاصلهای امن منتقل شوند.
سپاه اعلام کرده که این مراکز به اهدافی مستقیم و مشروع تبدیل شدهاند و در ساعات آینده مورد هدف قرار میگیرند.