ورود سامانه ناپایدار جوی به خراسان رضوی؛هشدار هواشناسی صادر شد

خبرگزاری مهر چهارشنبه 27 اسفند 1404 - 16:08
مشهد- اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در پی پیش‌بینی ورود سامانه ناپایدار از روز اول سال ۱۴۰۵ هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد که براساس تحلیل نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی؛ از روز شنبه ۰۵تا روز چهارشنبه استان خراسان رضوی به‌طور متناوب و با شدت و ضعف تحت تاثیر سامانه ناپایدار بارشی قرار خواهد گرفت.

همچنین در گزارش هواشناسی آمده که این بارش‌ها غالبا به‌صورت رگبارباران توأم با رعدوبرق، در نواحی مستعد بارش تگرگ و در نواحی سردسیر و کوهستانی بارش باران و برف رخ خواهد داد.

طی این مدت وزش باد شدید موقتی و در نواحی باد خیز با احتمال بروز خسارت پیش بینی می‌شود.

وقوع بارش‌های رگباری توام با رعدوبرق (همراه با آبگرفتگی و روانآب)، در نواحی مستعد بارش تگرگ، در نواحی سردسیر بارش باران و برف، وزش باد شدید موقتی با احتمال بروز خسارت، لغزندگی محورها همچنین تشکیل مه، کاهش میدان دید با اختلال در سیستم حمل و نقل استان.

تاکید بر عدم صعود به ارتفاعات و خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی همچنین تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات ناشی از افزایش شدت وزش باد، در سفرهای برون شهری در زمان فعالیت سامانه احتیاط شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.