فعالیت میدان گازی «شاه» امارات متوقف شد

افکار نیوز سه شنبه 26 اسفند 1404 - 14:16
امارات اعلام کرد که فعالیت یکی از بزرگ‌ترین میادین گاز ترش جهان در این کشور را متوقف کرد.

 فعالیت میدان گازی «شاه» در امارات پس از حمله پهپادی دیشب متوقف شد. میدان گازی شاه در حدود ۱۸۰ کیلومتری جنوب غربی ابوظبی یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های گاز ترش جهان محسوب می‌شود.

همچنین دیشب، تاسیسات نفتی بندر فجیره که از آن به عنوان مسیر دور زدن تنگه هرمز یاد می‌کنند، باز هم هدف حمله قرار گرفت که به آتش‌سوزی در این تاسیسات منجر شد.

خبرگزاری رویترز روز گذشته اعلام کرد که به دنبال پیامدهای جنگ علیه ایران و بسته شدن تنگه هرمز، تولید روزانه نفت امارات بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

همچنین ساعاتی قبل از آن، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده بود که بندر فجیره پس از اینکه دوباره هدف قرار گرفته شد، بارگیری نفت را متوقف کرد.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.