محکومیت شهادت دانش‌آموزان میناب مقابل یونیسف

صدا و سیما سه شنبه 26 اسفند 1404 - 04:22
جمعی از هنرمندان برای محکومیت جنایت دشمن آمریکایی ـ صهیونیستی در به شهادت رساندن کودکان و دانش‌آموزان مدرسه شجره طیبه میناب، مقابل دفتر یونیسف در تهران تجمع کردند.

 

محکومیت شهادت دانش‌آموزان میناب مقابل یونیسف

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، تجمع مردمی هنرمندان در محکومیت جنایت دشمن آمریکایی ـ صهیونیستی در به شهادت رساندن کودکان و دانش‌آموزان بی‌دفاع مدرسه شجره طیبه میناب در استان هرمزگان، همزمان با سالروز حمله شیمیایی رژیم بعث به حلبچه، مقابل دفتر یونیسف در تهران برگزار شد.

محدوده تجمع، همچون یک کلاس درس تخریب‌شده به‌دست نیروهای دشمن، طراحی شده، کیف‌های دانش‌آموزان شهید به سقف، آویخته شده و در این کلاس درس، نیمکت‌هایی قرار داده شده بود که تجمع‌کنندگان بر روی آن‌ها نشسته بودند و سایر تجمع‌کنندگان نیز به‌صورت ایستاده در این کلاس درس حضور داشتند.

تصاویر دانش‌آموزان شهید میناب با عنوان «میناب برای ایران جان داد»، تصاویری از نقاشی کودکان برای این شهدا، بیانیه‌هایی از انتقام خون شهدا با مضمون «ما از انتقام خون شهدای شما صرف نظر نخواهیم کرد؛ به‌خصوص نسبت به خون اطفال و کودکان ما» نیز در محل تجمع، نصب شده بود.

در این تجمع که به همت سازمان بسیج هنرمندان در مقابل یونیسف تدارک دیده شده بود، سرهنگ پاسدار حامد شب‌خیز مسئول سازمان بسیج هنرمندان، مهدی محمدی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها، رضا مردانی مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا مهدوی، محمد گلریز، گلعلی بابایی، مهدی علی‌اکبری، رضا اسماعیلی، انسیه شاه‌حسینی، جمعی از اعضای موسسه هنرمندان پیشکسوت و معلمان، حضور داشتند.

تجمع‌کنندگان با در دست داشتن پرچم ایران، تصاویر آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای، رهبر شهید و آیت‌الله سید مجتبی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، جنایت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه کشورمان را محکوم کردند تا صدای خود را به گوش جهانیان برسانند.

اجرای این برنامه بر عهده رضا اسماعیلی (شاعر) بود که ضمن محکومیت جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: آمریکای جنایتکار و اسرائیل کودک‌کش، قصد داشتند با نقشه‌های شوم خود در رویدادهای مختلف از جمله در دی، با ایجاد تفرقه و دودستگی، راه خود را در کشور باز کنند. آن‌ها سعی داشتند به اداره‌های دولتی، حمله و کشته‌سازی کنند.

وی گفت: مردم ایران با بصیرت، مقاومت و ایستادگی در برابر فتنه‌‌ دشمنان ایستاده‌اند، اما آن‌ها هنوز به قدرت ملت ایران ایمان نیاورده‌اند. امروز ما کنار هم و همدوش هم هستیم و قدمی از راه خود، عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: ما ملت امام حسین علیه‌السلام هستیم. ملت ایران، راست قامت در برابر دشمنان ایستاده است. با حماسه و شهدا روزگار می‌گذرانیم و این جنگ را ادامه می‌دهیم. مردم آزاده جهان به ما خواهند پیوست. امیدواریم به‌زودی شاهد آزادی قدس شریف و پیروزی خود باشیم.

شاهد رویارویی اسلام و کفر هستیم

مهدی عظیمی میرآبادی، تهیه‌کننده سینما و مدیر عامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس نیز ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای، اظهار داشت: امروز در جنگ رمضان، شاهد رویارویی اسلام و کفر هستیم. کفر، دست به هر جنایتی می‌زند و قصد دارد که ملت ما را از میدان خارج کند؛ به‌طور قطعی، چنین کاری محقق نمی‌شود، چون ما از هر نظر، وضع بهتری نسبت به دوران ۸ سال دفاع مقدس داریم.

انسیه شاه‌حسینی، کارگردان سینما بیان داشت: بسیار خوشحال هستم که پرچم عزیز ما به علت عظمت و شجاعت رزمنده‌های ما در دنیا به اهتزاز در آمده است. ما در جبهه حق ایستاده‌ایم و ایستادن در این جبهه، هزینه‌هایی دارد. خون شهدا، هزینه‌ای بوده که برای ایران عزیزمان به زمین ریخته شده است.

محسن علی‌اکبری، تهیه‌کننده سینما نیز در تجمع هنرمندان مقابل یونیسف، گفت: داغدار کودکان میناب و دیگر شهدایی هستیم که انقلاب و رهبر جدیدی را به ملت ایران معرفی کردند. کودکان میناب، آغازگر این جریان بودند.

وی تصریح کرد: اگر پس از قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام، منتقمی به نام مختار بود، امروز شاهد میلیون‌ها منتقم هستیم که انتقام‌ شهدا را از رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار خواهند گرفت.

محمد گلریز (خواننده) نیز در این آیین، اظهار داشت: رهبر شهید ما فرمودند که رمز پیروزی ما اتحاد است؛ مردم، این اتحاد را در راهپیمایی ۲۲ بهمن، روز قدس و جنگ اخیر نشان دادند. ما پیروز خواهیم شد. سنت الهی این است که حق پیروز خواهد شد.

وی گفت: در پیام اخیر حضرت آیت‌الله سید مجتبی خامنه‌ای آمده است که ما تابع پرچم حق علیه باطل و همه زیر این پرچم هستیم و پرچم پیروزی اسلام را همه‌جا بالا می‌بریم. امیدوارم سرود «این بانگ آزادی» را به‌زودی در مصلای امام خمینی رحمت الله علیه بخوانم.

گلریز، سپس قطعه‌های حماسی و انقلابی «این بانگ آزادی» و «پرچم» را خواند.

نسرین باصری، یکی از مادران حاضر در این تجمع که سال‌ها در آمریکا زندگی کرده و شاهد جنایات آمریکا بوده است، پیامی را با زبان انگلیسی خطاب به رئیس جمهور آمریکا خواند و او را محکوم کرد.

احمد میرعلایی، تهیه‌کننده سینما نیز در این تجمع بیان داشت: تجمع را مقابل نهادی برگزار کردیم که صدای ما را به جهانیان برساند، اما نهادهای بین‌المللی سال‌ها است که خود را به خواب زده‌اند و صدای معترضان و مظلومان را نمی‌شنوند. ما پای میز مذاکره بودیم، اما دشمن، مدرسه ما را بمباران و دانش‌آموزان را شهید کرد.

وی با بیان روایتی از دشمنی صهیونیست‌ها با مسلمانان، تصریح کرد: ما منتظر هستیم که سازمان ملل، این جنایت وحشیانه رژیم بچه‌کش را محکوم کند، اما آن‌ها سکوت کرده‌اند.

میرعلایی گفت: امروز آمده‌ایم تا بگوییم که شهیدان مظلوم میناب، موجب سرافرازی و اتحاد ما شده‌اند. اگر امروز، هر آتش‌بس و مذاکره‌ای را بپذیریم، فریب خورده‌ایم؛ امروز، مردم در خیابان و میدان‌ها هستند و قیامتی را رقم زده‌اند که مثال ندارد. امیدواریم، عید نوروز و عید فطر ما با پیروزی همراه باشد.

اجرای سرودهای حماسی گروه سرود پسران دانش‌آموز، اجرای موسیقی سنج و دمام گروه «شهید چمران» و شعرخوانی برخی شاعران، از دیگر برنامه‌های این تجمع بود.

آمریکا و اسرائیل رو سیاه و ذلیل خواهند شد

در پایان این آیین، بیانیه تجمع خوانده شد که متن آن به این شرح است:

«چه وقیحانه می‌گردد ساعت و چه بی‌شرمانه می‌گذرد روزگار در جهانی که مدعیان صلح و بشردوستی، جانی‌ترین و سنگدل‌ترین‌های روزگارند... چگونه این روزگار غدار را باید زیست، در حالی که سرمداران نظم نوین جهانی می‌توانند دکمه‌ای فشار دهند و ۱۶۸ کودک و معلم را در امن‌ترین جای جهان، یعنی مدرسه، قتل عام کنند و برای اطمینان از موفقیت جنایت‌ خود، موشکی دیگر بزنند و بی‌شرمانه پیام بدهند که برای نجات مردم ایران، این جنایت‌ها را مرتکب شده‌اند. اینک بر اهل زمین، عیان است، هر که خون صهیون در رگ دارد و هر که تابع سیاست‌های آمریکای جنایتکار است، لاجرم خونخوار، نژادپرست و جنایتکار است.

جنایت برای این قوم خرافه‌پرست، نه وسیله‌ای برای نیل به هدف، بلکه هدفی بنیادین است. این قوم نژادپرست، همان‌هایی هستند که همه‌ساله سالگرد کشتار ۷۰ هزار مرد و زن و کودک ایرانی به‌دست یهودیان خائن دربار خشایارشا، پادشاه ایران را جشن می‌گیرند. هیچ قوه عاقله‌ای نمی‌تواند که باور کند، کشتار کودکان در مدرسه شجره طیبه میناب، یک اشتباه یا حتی راهبرد نظامی برای پرت کردن حواس نیروهای نظامی بوده است؛ آن هم در آستانه جشن پوریم قوم منحوس بنی‌اسرائیل که سالروز کشتار ۷۰ هزار ایرانی به‌دست یهودیان را جشن می‌گیرند.

این رژیم خرافه‌پرست، بی‌شک به‌عنوان یک هدف مهم، دبستان و پیش دبستانی را هدف قرار داده است و بدون تردید از این جنایت، احساس پیروزی می‌کند، اما پست‌تر از رژیم صهیونیستی، رسانه‌ها و سیاستمداران دنیا بوده‌اند که در برابر این جنایت، ساکت‌ هستند یا به اظهار تأسفی، قناعت کرده و حتی وقیحانه در پی توجیه‌‌اند.

و اما بعد... کودک‌کشی و خونخواری، یکی از سنت‌های خرافی صهیونیست‌ها است و خرافه، بخش جدایی‌ناپذیر هر تفکر نژادپرستانه‌ای... پس، جنگ ما جنگ عقل با جهل و خرافه است و چه کسی است که نداند در نبرد بین عقل و خرافه، همواره عقل پیروز بوده است. این جنگ به‌زودی با پیروزی جناح عقل به پایان می‌رسد و دو رژیم نژادپرست آمریکا و اسرائیل، رو سیاه و ذلیل خواهند شد، اما داغ فرزندان‌ ما تا همیشه بر دل‌ ما خواهد ماند تا آن‌گاه که در صحرای محشر با داغی سرخ بر سینه سر برآوریم.

ما هنرمندان ایرانی، ضمن محکومیت جنایت‌های دشمن آمریکایی ـ صهیونیستی و سکوت جهانیان در قبال این جنایت، اعلام می‌داریم که با بذل جان و قلم و قدم خود، حامی نیروهای مسلح هستیم تا انتقام این خون‌های بی‌گناه را بستانند.»

همچنین، تجمع‌کنندگان در این آیین با سردادن شعارهای مرگ بر حقوق بی‌بشر و مرگ بر آمریکا، شاخه‌گل‌هایی را به نشان یادبود در کنار تصاویر دانش‌آموزان شهید میناب، قرار دادند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.