ثبت ۱۰۵۰ حادثه در شبکه برق از آغاز جنگ؛ هیچ مشترکی بدون برق نمانده است

خبرگزاری مهر دوشنبه 25 اسفند 1404 - 16:28
معاون وزیر نیرو در امور برق اعلام کرد از ابتدای جنگ تحمیلی تاکنون ۱۰۵۰ حادثه جدی در شبکه برق کشور رخ داده، اما با تلاش متخصصان صنعت برق در حال حاضر هیچ مشترکی در کشور با خاموشی مواجه نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی رجبی مشهدی، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اظهار داشت: هر جایی که حادثه‌ای رخ می‌دهد و مورد هدف دشمن قرار می‌گیرد، یکی از بخش‌هایی که آسیب می‌بیند شبکه برق است؛ چراکه پست‌ها و شبکه‌های برق در سراسر کشور گسترده هستند.

وی افزود: از ابتدای جنگ تحمیلی تا امروز حدود ۱۰۵۰ حادثه جدی در شبکه برق کشور به ثبت رسیده است، اما با تلاش متخصصان و کارکنان صنعت برق، در حال حاضر هیچ مشترکی در کشور با قطعی برق مواجه نیست.

رجبی مشهدی با اشاره به میزان خسارت‌های وارد شده به زیرساخت‌های صنعت برق خاطرنشان کرد: تاکنون در مجموع، خسارت‌هایی که به شبکه برق، پست‌های توزیع، شبکه انتقال، نیروگاه‌ها و آب‌شیرین‌کن‌ها وارد شده، حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان (۱۴ همت) برآورد می‌شود.

وی تأکید کرد با وجود این خسارت‌ها، صنعت برق کشور توانسته با سرعت نسبت به بازسازی و پایداری شبکه اقدام کند تا خدمات برق‌رسانی به مشترکان بدون وقفه ادامه یابد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.