شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانند خسارات مالی وارده را بدون کروکی پرداخت کنند

خبرگزاری مهر دوشنبه 25 اسفند 1404 - 16:06
بیمه مرکزی طی بخشنامه‌ای به شرکت‌های بیمه‌ای مجوز داد تا پایان شرایط ناشی از جنگ، خسارات مالی وارده را بدون کروکی پلیس پرداخت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، این نهاد ناظر طی بخشنامه‌ای به شرکت‌های بیمه اجازه داد تا پایان شرایط ناشی از جنگ خسارات مالی وارده را بدون کروکی پلیس پرداخت کنند.

براساس این گزارش، معاون توسعه و نوآوری بیمه مرکزی در این بخشنامه با اشاره به ماده (40) قانون «بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث ناشی از وسایل نقلیه»، آمده است: در راستای حمایت از حقوق بیمه گذاران، بیمه شدگان و صاحبان حقوق آنها، با توجه به شرایط پیش آمده و به منظور تسهیل خدمات‌رسانی به مردم شرکت های بیمه مجاز می باشند تا پایان شرایط ناشی از جنگ (با اعلام بیمه مرکزی ایران)، خسارت مالی ناشی از حوادث رانندگی را در مواردی که وسایل نقلیه مسبب و زیان دیده در زمان حادثه بیمه نامه معتبر دارند و بین طرفین اختلافی وجود ندارد، با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوطه تا سقف تعهد مالی مندرج در بیمه نامه بدون اخذ کروکی پرداخت کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.