لغو تاییدیه بیمه‌ برای نسخه‌های دارویی | شرط تشکیل پرونده برای نسخه‌اولی‌ها هم برداشته شد

همشهری آنلاین شنبه 23 اسفند 1404 - 13:00
مدیرکل دفتر خدمات تخصصی و فوق تخصصی سازمان بیمه سلامت از سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد: با توجه به وضعیت موجود، بیماران خاص و صعب‌العلاج در کل کشور نیاز به تشکیل پرونده دارویی یا تمدید و تایید نسخه توسط اداره‌های کل بیمه سلامت ندارند.

به گزارش همشهری آنلاین، محمد اسماعیل کاملی مدیرکل دفتر خدمات تخصصی و فوق تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: تایید بیمه‌ای اینترنتی دارو برای بیمارانی که نسخه داروهای آنها نیاز به تاییدیه داشت، در وضعیت موجود لغو شده و نیازی به اخذ تاییدیه نیست.

وی افزود: همچنین اعتبار پرونده دارویی بیمارانی که از داروهای خاص استفاده می‌کنند، تا پایان فروردین ۱۴۰۵ تمدید شده است و این بیماران نیازی به مراجعه و تمدید اعتبار پرونده دارویی ندارند.

کاملی گفت: همچنین برای بیمارانی که به‌تازگی و برای بار اول نیازمند اخذ داروهای پرونده‌ای هستند، شرط تشکیل پرونده برداشته شده است.

وی ادامه داد: این موضوع مربوط به بیماران خاص و صعب العلاج و برخی بیمارانی است که اخذ داروی آنها نیازمند تشکیل پرونده داشت؛ بنابراین در حال حاضر و با توجه به وضعیت موجود، بیماران خاص و صعب العلاج در کل کشور نیاز به تشکیل پرونده دارویی یا تمدید و تایید نسخه توسط اداره‌های کل بیمه سلامت ندارند.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی و فوق تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: در زمینه نسخه الکترونیک نیز در حال حاضر مشکلی وجود ندارد و نسخه‌های الکترونیک در حال صدور است و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد هم دستورالعمل لازم برای وضعیت اضطراری صادر شده و آمادگی لازم وجود دارد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.