کاهش ۹۰ درصدی قاچاق چوب در مازندران

خبرآنلاین شنبه 23 اسفند 1404 - 11:51
مدیرکل منابع طبیعی مازندران گفت: میزان قاچاق چوب در مازندران در ماههای اخیر با کاهش 90 درصدی مواجه بوده است.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، علی باقری جامخانه در حاشیه مراسم پویش ملی (سرو ایران) و نشست با جنگل بانان اظهار داشت: تعداد ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار اصله نهال تولید کردیم و حدود ۹۰ درصد نهال ها بین متقاضیان، مردم و شهروندان و طبیعت دوستان استان در قالب های مختلف توزیع شده است.

وی افزود: در جنگل با یک اکوسیستم زنده سر و کار داریم و باید به نوعی با نگاه کارشناسی و علمی در جنگل دخالت داشت تا به درستی مدیریت شود و این سرمایه گران بها به نحو مطلوب حفظ و حراست و احیا شود.

باقری بیان کرد: در بحث جنگلداری نوین یا مدیریت پایدار جنگل ها، در ۱۰ حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری کار علمی، فنی و کارشناسی صورت گرفته و کتابچه مورد نظر تهیه و تنظیم شده و جهت اعلام نظر به سازمان ارسال شد.

وی گفت: در صورت تایید و تصویب نهایی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، این آمادگی وجود دارد تا مطابق با قانون برنامه هفتم، فاز عملیاتی آن را شروع کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری با اعلام اینکه در یک سال اخیر ۲۴۰۰ هکتار از اراضی خلع ید و رفع تصرف شد، گفت: با اقدامات قاطع و عملیاتی که در یگان حفاظت صورت گرفت، آمار قاچاق چوب استان بیش از ۹۰ درصد کاهش یافت.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.