توزیع شبانه ۲۰۰۰ نهال توسط طلاب سمنانی در "پویش سرو ایران"

خبرآنلاین جمعه 22 اسفند 1404 - 11:35
حوزه علمیه خواهران استان سمنان در اقدامی جهادی و با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، در قالب "پویش سرو ایران" اقدام به توزیع ۲ هزار اصله نهال در اجتماعات شبانه مردم ولایتمدار شهر سمنان کرد. این پویش که با هدف ترویج فرهنگ درخت‌کاری و گرامیداشت یاد شهدای جنگ تحمیلی برگزار شد، با استقبال پرشور شهروندان روبرو شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،علیرضا رهایی مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان گفت :اقدامی بی‌سابقه و با هدف ترویج فرهنگ درخت‌کاری و زنده نگه‌داشتن رهبر شهید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و یاد شهدای جنگ رمضان ، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با همکاری حوزه علمیه خواهران سمنان، طرح توزیع گسترده نهال را در اجتماعات شبانه مردم ولایتمدار سمنان اجرا کرد.

وی اظهار داشت : این ابتکار عمل که در قالب پویش ملی نهال‌کاری بنام  " پویش سرو ایران " و برای بزرگداشت شهدای جنگ تحمیلی صورت گرفت، توزیع ۲۰۰۰ اصله نهال در میان مشتاقان بود. رهایی عنوان کرد: نهال‌های اهدایی، که با تلاش و پیگیری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تامین شده بود، با یاری و همت خواهران طلبه حوزه علمیه سمنان به دست مردم رسید.

علیرضا رهایی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، در این باره با اشاره به اهمیت انفال الهی و حفظ منابع طبیعی و پاسداشت یاد شهدا، اظهار داشت: "ما باید خیابان‌ها و شهرمان را طبق فرمایشات مقامات،نگه داریم و  به باغی سرسبز تبدیل کنیم و این پویش، گامی مهم در این مسیر است." وی بر عزم جدی این اداره کل برای گسترش فضای سبز و ترویج فرهنگ منابع طبیعی در "پویش سرو ایران " تاکید کرد.

وی گفت: این رویداد که با استقبال پرشور شهروندان روبرو شد، نشان‌دهنده روحیه همکاری و تعهد عمیق مردم سمنان به مسائل زیست‌محیطی و انقلابی است. همکاری این دو نهاد، الگویی جسورانه برای اجرای طرح‌های مشابه و تاثیرگذار در سراسر کشور محسوب می‌شود.

*** تاکید مدیرکل منابع طبیعی سمنان بر هم‌افزایی حداکثری برای تحقق "پویش سرو ایران"

علیرضا رهایی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، در اولین جلسه "قرارگاه جهادی پویش سرو ایران" بر ضرورت همکاری همه‌جانبه معاونت‌ها، ادارات شهرستان‌ها و دستگاه‌های ذیربط برای تحقق اهداف این پویش تاکید کرد. وی با اشاره به ابلاغ بخشنامه‌ای از سوی سازمان مرکزی، خواستار بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد، دهیاری‌ها و اتحادیه‌های تعاونی برای توسعه نهال‌کاری و دستیابی به اهداف کلان توسعه فضای سبز استان شد.

علیرضارهایی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان دراولین جلسه "قرارگاه جهادی پویش سرو ایران در استان سمنان "بر ضرورت همکاری معاونتها،ادارات منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان ها ، اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی و روابط عمومی اداره کل با "قرارگاه جهادی پویش سرو ایران" در اجرای برنامه‌های نهال‌کاری و توزیع نهال درسطح استان تاکید کرد.

علیرضا رهایی ضمن اشاره به ابلاغ بخشنامه‌ای از سوی معاونت امور جنگل سازمان به اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان ، خواستار بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت دستگاه‌های دارای تفاهم‌نامه، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، اتحادیه‌های تعاونی منابع طبیعی، شوراهای روستایی، دهیاری ها  و سایر ظرفیت‌های استانی در این راستا شد. و گفت: "همکاری مؤثر و هم‌افزایی میان تمامی دستگاه‌های ذیربط، کلید موفقیت ما در دستیابی به اهداف کلان توسعه فضای سبز و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی استان سمنان است.

در همین راستا، بخشنامه اخیر بر اهمیت مضاعف هماهنگی با قرارگاه جهادی پویش سرو ایران و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود در استان‌ تاکید کرد.

وی افزود: "به‌طور خاص، از دستگاه‌هایی که در گذشته تفاهم‌نامه‌های همکاری بااداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری دارند ، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه منابع طبیعی، اتحادیه‌های تعاونی منابع طبیعی، شوراهای روستایی ،دهیاری‌ها و سایر ظرفیت‌های مردمی و اداری استانی درخواست داریم تا با مکاتبه رسمی، زمینه استفاده حداکثری از توانمندی‌هایشان برای پشتیبانی و توسعه عملیات نهال‌کاری فراهم کنند. این همکاری باید در چارچوب برنامه‌های مشترک آموزشی، فرهنگی و جهادی، با تاکید بر اصول مشارکت پایدار و بهره‌وری منابع صورت پذیرد."

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان، بر اهمیت گزارش‌دهی منظم تاکید کرد و بیان داشت: "برآیند کلی اقدامات و میزان مشارکت این ظرفیت‌ها، در قالب گزارش‌های منظم و مستند، از سوی روسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها به اداره  آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی استان ارائه شود. ما معتقدیم اجرای هماهنگ این برنامه‌ها نقش مؤثری در افزایش مشارکت مردمی، گسترش نهال‌کاری اصولی، تقویت نهادهای مدنی و بهبود شاخص‌های زیست‌محیطی خواهدشد و زمینه تحقق اهداف جهاد سبز و گسترش فرهنگ زیست‌پایدار را فراهم می‌سازد.

در پایان، علیرضا رهایی از تلاش‌ها و همکاری صمیمانه تمامی دست‌اندرکاران این پویش قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود: "امیدواریم با استمرار این هم‌افزایی و مشارکت فعال تمامی بخش‌ها، گام‌های مؤثر و پایداری در مسیر حفاظت   سرمایه‌های طبیعی و ارتقای پوشش سبز استان سمنان برداشته شود. این تلاش‌های جمعی، ضامن آینده‌ای سبزتر برای ایران عزیزمان خواهد بود."

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.