مدیریت هوشمند شبکه برق تهران تجربه موفق مدیریت بحران است

صدا و سیما پنج شنبه 21 اسفند 1404 - 15:12
استاندار تهران گفت : در شرایطی که پایتخت با تهدیدات و حملات دشمن مواجه بود، با مدیریت هوشمند شبکه و تلاش نیرو‌های عملیاتی، پایداری برق تهران حفظ شد و این به عنوان تجربه موفق مدیریت بحران در حوزه خدمات‌رسانی به ثبت رسید.

مدیریت هوشمند شبکه برق تهران تجربه موفق مدیریت بحران استبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما، محمدصادق معتمدیان امروز  با حضور در شرکت توزیع برق تهران بزرگ ضمن تسلیت شهادت رهبر مجاهد و فرزانه انقلاب و ایام سوگواری شهادت حضرت امام علی (ع) و همچنین تبریک انتخاب حضرت آیت‌الله سید مجتبی حسینی خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی، از تلاش‌های کارکنان صنعت برق پایتخت قدردانی کرد.
وی در این دیدار با اشاره به شرایط حساس کشور اظهار کرد: امروز کشور در یک جنگ تمام‌عیار قرار دارد و همکاران صنعت برق با حضور در میدان، برای رفع خاموشی‌ها و پایداری شبکه برق تلاش می‌کنند که این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد.
استاندار تهران ادامه داد: حضور نیرو‌های عملیاتی صنعت برق برای رفع عیوب شبکه، وصل مجدد برق و حفظ پایداری خدمات در سطح شهر، اقدامی ارزشمند و قابل تحسین است.
معتمدیان با اشاره به عملکرد دستگاه‌های خدمات‌رسان در پایتخت گفت: امروز خدماتی که توسط مجموعه دستگاه‌های خدمات‌رسان، به‌ویژه شرکت توزیع برق تهران بزرگ و مجموعه وزارت نیرو ارائه می‌شود، قابل تقدیر است و رضایتمندی قابل توجهی در میان مردم ایجاد کرده است.
وی افزود: از ابتدای فعالیت دولت چهاردهم که توفیق همکاری با مجموعه صنعت برق را داشته‌ایم، شاهد مدیریت هوشمندانه و استفاده از ظرفیت‌های نوین در این مجموعه بوده‌ایم و در حوزه هوشمندسازی، شرکت توزیع برق تهران بزرگ در استان تهران جزو دستگاه‌های پیشرو محسوب می‌شود و آثار این رویکرد امروز در مدیریت بهتر شبکه برق قابل مشاهده است.
استاندار تهران با تأکید بر اهمیت توسعه زیرساخت‌های هوشمند گفت: هرچه زیرساخت‌های ما به سمت هوشمندسازی حرکت کند، مدیریت خدمات نیز دقیق‌تر و کامل‌تر خواهد شد.
معتمدیان با اشاره به چالش‌های یک سال گذشته در حوزه انرژی خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر به‌دلیل ناترازی انرژی، مشکلات سوخت، کاهش بارش‌ها و برخی مسائل تولید، شرایط دشواری در حوزه تأمین برق وجود داشت، اما مجموعه صنعت برق همواره پای کار بود و توانست خدمات لازم را به مردم ارائه دهد.
وی همچنین با اشاره به شرایط جنگ ۱۲ روزه و جنگ رمضان گفت: در این مدت که تمرکز دشمن بر پایتخت بود و تلاش داشت با ایجاد ناامنی و نارضایتی، شرایط کشور را دچار اختلال کند، کارکنان دستگاه‌های خدمات‌رسان به‌ویژه صنعت برق با تلاش مضاعف در کنار مردم حضور داشتند.
استاندار تهران ادامه داد: بر اساس نظرسنجی‌ها و گزارش‌هایی که دریافت کرده‌ایم، حتی برخی مردم معتقد بودند خدمات‌رسانی در دوران جنگ از برخی مقاطع عادی نیز بهتر بوده است که این نشان‌دهنده انگیزه، تعهد و روحیه جهادی کارکنان دستگاه‌های خدمات‌رسان است.
وی با تأکید بر اینکه حضور کارکنان خدمات‌رسان در کنار مردم در شرایط بحران بسیار مهم است، گفت: در شرایطی که مردم صدای انفجار، بمباران و تهدیدات مختلف را تجربه می‌کنند، اینکه بدانند خدمتگزارانشان در دستگاه‌های اجرایی کنار آنها هستند، باعث افزایش آرامش و اعتماد عمومی می‌شود.
معتمدیان همچنین از اقدامات انجام‌شده در حوزه فناوری و استفاده از ظرفیت نخبگان در شرکت توزیع برق تهران بزرگ قدردانی کرد و افزود: استفاده از فناوری‌های نوین و حرکت به سمت بهره‌گیری از دانش و توان نخبگان، از نقاط قوت مجموعه صنعت برق در استان تهران است.
وی ابراز امیدواری کرد با پیروزی جبهه حق و پایان شرایط جنگی، روند بازسازی خسارت‌ها و توسعه خدمات‌رسانی با سرعت بیشتری دنبال شود.

 مصرف بنزین با همراهی مردم در تهران یک سوم شد؛ خدمات رسانی تداوم دارد

استاندار تهران همچنین با حضور در شرکت نفت با اشاره به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به برخی مخازن سوخت در اطراف پایتخت گفت: با وجود اینکه مصرف روزانه بنزین در استان طی نخستین روز جنگ به ۲۴ میلیون لیتر رسیده بود، با اطلاع رسانی درخصوص مدیریت مصرف و همراهی بی‌نظیر مردم، اجازه ندادیم خللی در سوخت رسانی ایجاد و مصرف به ۷ تا ۸ میلیون لیتر با کاهش قابل توجه به یک سوم رسید.
معتمدیان افزود: در شرایطی که به‌دلیل ملاحظات امنیتی و خروج برخی شهروندان از شهر، میزان مراجعه به جایگاه‌های سوخت چندین برابر حالت عادی شده بود، مدیریت دقیق و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده باعث شد خدمات سوخت‌رسانی بدون وقفه ادامه پیدا کند.
استاندار تهران ادامه داد: حمله به مخازن سوخت که در بافت شهری یا اطراف تهران قرار دارند، اقدامی غیرقابل‌قبول و مصداق جنایت جنگی است، زیرا این تأسیسات ماهیت نظامی ندارند و برای خدمت‌رسانی عمومی به مردم استفاده می‌شوند و چنین حملاتی می‌تواند خطرات جدی برای ساکنان اطراف مخازن، به‌ویژه کودکان، سالمندان و بیماران ایجاد کند و تبعات زیست‌محیطی قابل توجهی داشته باشد.
معتمدیان با اشاره به مدیریت چندوجهی بحران در تهران گفت: در این حادثه علاوه بر مهار آتش‌سوزی‌های گسترده، تلاش شد مخاطرات زیست‌محیطی و بهداشتی نیز به حداقل برسد و این کار با همکاری مجموعه وزارت نفت، شهرداری‌ها، سازمان آتش‌نشانی، دستگاه‌های امدادی و ستاد مدیریت بحران انجام شد.
وی تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در مدیریت این شرایط، همراهی مردم بود و با اطلاع رسانی به هنگام از شهروندان خواستیم از سفر‌ها و تردد‌های غیرضروری خودداری کنند و خوشبختانه مردم استان تهران با فرهنگ بالای خود همکاری کردند و این همراهی نقش مهمی در کنترل مصرف و مدیریت شرایط داشت.
استاندار تهران گفت: در روز نخست جنگ، مصرف روزانه بنزین در استان تهران به حدود ۲۴ میلیون لیتر رسید، اما با مدیریت مصرف و همکاری مردم، این میزان به ۷ تا ۸ میلیون لیتر با کاهش قابل توجه به یک سوم رسید و اکنون نیز با تدابیر اتخاذشده، تأمین سوخت بیش از میزان مصرف روزانه انجام می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
معتمدیان با اشاره به آمادگی‌های قبلی برای چنین شرایطی افزود: در مدیریت بحران، سناریو‌های مختلفی از حالت خوش‌بینانه تا بدبینانه پیش‌بینی شده بود و با نگاه پدافند غیرعامل، تمهیدات لازم برای ادامه خدمت‌رسانی حتی در سخت‌ترین شرایط در نظر گرفته شده بود.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر بنزین، جایگاه‌های CNG، شبکه گازرسانی و توزیع سایر فرآورده‌های نفتی نیز بدون محدودیت در حال فعالیت هستند و خدمات‌رسانی در همه بخش‌ها ادامه دارد.
استاندار تهران در پایان با تأکید بر ضرورت بازسازی سریع تأسیسات آسیب‌دیده گفت: یکی از مأموریت‌های مهم پیش‌رو، ترمیم و بازسازی مخازن و بخش‌هایی از شبکه سوخت‌رسانی است که در حملات اخیر آسیب دیده‌اند، همچنین باید با تقویت زیرساخت‌ها و توسعه شبکه سوخت‌رسانی سیار، آمادگی استان برای شرایط مشابه در آینده افزایش یابد.
استاندار تهران در پایان از وزیر نفت، مدیران و کارکنان این حوزه به‌دلیل تلاش‌های فداکارانه در روز‌های سخت قدردانی کرد و گفت: همکاران ما حتی در شرایط بمباران نیز پای کار بودند و اجازه ندادند فشار و نارضایتی به مردم وارد شود. 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.