به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجتالاسلام غلامحسین محسنی اژهای رئیس قوه قضائیه در ادامه بازدیدها و سرکشیهای مستمر خود از مراجع و مراکز قضائی، از شعب دیوان عدالت اداری بازید به عمل آورد.
رئیس قوه قضائیه در این بازدید به گفتوگو با دستاندرکاران و مسئولان دیوان عدالت اداری پرداخت و در سخنانی در جمع آنها، با اشاره به شرایط جنگی کشور گفت: در شرایط جنگی، یکی از راههایی که سبب میشود در پیشبرد و تمشیّت امور، خلل و نقصان ایجاد نشود، مقولهی توسعه دادرسی الکترونیک است؛ در همه مراجع و مراکز قضائی از جمله دیوان عدالت اداری به این مهم، التفات و اهتمام شده است، فلذا شاهد هستیم که علیرغم تحمیل جنگ و تعطیلی ایجاد شده، امورات مرتبط با دیوان عدالت اداری بواسطه توسعه دادرسی الکترونیک، دچار تعطیلی و رکود نشده است.
محسنی اژهای افزود: وفق گزارش واصله از ناحیه ریاست دیوان عدالت اداری، از سه ماه پیش، زیرساختهای دادرسی الکترونیکی در شعب دیوان تکمیل شد و در این سه ماه، توفیقاتی در این عرصه حاصل شد؛ از جمله آنکه حدود ۹۲ درصد از شکایات مطروحه در شعب بدوی دیوان و حدود ۸۱ درصد شکایات در شعب تجدیدنظر، بصورت صددرصد الکترونیکی مورد رسیدگی قرار گرفت. این مهم، از حیث تسریع در احقاق حقوق مردم، بسیار حائز اهمیت است.
وی گفت: تاکید مؤکد ما در شرایط جنگی فعلی آن است که در پیشبرد امورات قضائی و حقوقی مردم تأخیر و تعویق ایجاد نشود؛ دیوان عدالت اداری در زمره بخشهایی بوده که در این عرصه، توفیق داشته و علیرغم تعطیلی حادث شده بواسطه شرایط جنگی، قضات و مسئولان دیوان، کار را تعطیل نکرده و از طریق سامانههای الکترونیکی تمهید شده، صدها دادنامه را در همین ایام اخیر جنگی صادر کردهاند و صدها دادخواست ارسالی از ناحیه مردم را ارجاع دادهاند. این دستاورد، جای قدردانی و عرض خدا قوت دارد.
رئیس قوه قضائیه افزود: مردم ما شایسته بهترینها هستند؛ مردم ما این روزها و شبها بار دیگر نشان دادند که چه پیوند استوار و مرصوصی با ولایت دارند؛ حضور این مردم در بیعت تاریخی با ولیفقیه زمان، شگفتانگیز بود؛ این حماسهسازیهای مردم، تکلیف ما کارگزاران و مسئولان را برای خدمترسانی بیمنت و همهجانبه به آنها مضاعف میسازد.
محسنی اژهای همچنین در جمع مسئولان دیوان عدالت اداری از حضور پرشکوه و دشمنشکن مردم بصیر و قدرشناس ایران در آیین تشییع ابدان مطهر فرماندهان شهید جنگ رمضان، قدردانی کرد.
وی با اشاره به شرایط موجود در کشور گفت: ملت مسلمان و انقلابی ایران عزیز و سربلند، این روزها و شبها حقیقتاً در اقامه عزای شهادت سلاله رسولالله صلیاللهعلیهوالهوسلّم امام خامنهای رضواناللهعلیه و بیعت با خلف صالح ایشان و حمایت از نیرویهای مسلح، سنگ تمام گذاشتهاند و حضوری سرافرازانه و افتخارانگیز و دشمنشکن دارند.
رئیس قوه قضائیه افزود: در شرایطی که دشمن متجاوز و زبون، امید واهی داشت بواسطه ددمنشی و کشتار، امنیت شهرهای ایران اسلامی را مخدوش سازد، این مردم سلحشور کشورمان هستند که رهسپار خیابانها و میادین شهرها شدهاند و غریو جانفشانی خود را در راه عظمت و ثبات ایران اسلامی، به گوش جهانیان میرسانند.
محسنی اژهای گفت: در این ایام متبرک ماه مبارک رمضان، فرزندان امام خامنهای شهید و عزیز در نیروهای مسلح با زبان روزه، میدان رزم را به تسخیر درآوردهاند و چشم دشمن را از مبدأ در هر جغرافیایی که باشد کور میکنند و توأمان ملت انقلابی ایران، در خیابانها قدرتنمایی میکند. صدها هزار احسنت و مرحبا بر این مردم زمانشناس و بصیر که میدانند دشمن غدّار چشم طمع به تمامیت ارضی ایران اسلامی دوخته است، فلذا خیابان را رها نمیکنند تا در جهاد فیسبیلالله رزمندگان اسلام شریک و سهیم باشند.
وی افزود: اکنون که در لیالی پرفیض قدر قرار داریم و دست تضرع و التجاء ملت ایران بر آستان حضرت حق دراز است، برای نیروهای مسلح غیور کشورمان و همه رزمندگان محور مقاومت دعا میکنیم و نصرتشان را از درگاه معبود مسئلت داریم؛ ایضاً تأکید داریم که فریضه واجب ما در جهت حراست از کیان ایران اسلامی، اتحاد و انسجام و حمایت همهجانبه از نیروهای مسلح است.
رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به جنایت سبوعانه دشمن در حمله به خانههای مسکونی، مکانها امدادی، بانکها و کارمندان شریفی که در این روزهای آخر سال مشغول خدماترسانی اقتصادی و پرداخت حقوق و دستمزدها به مردم و کارکنان بخشهای مختلف هستند، گفت: دشمن صهیونیستی و آمریکایی به اهدافش در تجاوز اخیر نائل نشده است، فلذا معطوف به حمله به مردم و کارکنان خدوم بخشهای مختلف خدماترسان کشور شده است تا به زعم باطل خود مانع پیشبرد امورات کشور شود و تابآوری مردم را مخدوش سازد؛ قدر مسلم، این حربه دشمن غدّار و سفاک نیز راه به جایی نخواهد برد.