نظارت بی وقفه بر سلامت غذایی جامعه

صدا و سیما پنج شنبه 21 اسفند 1404 - 11:56
رئیس سازمان دامپزشکی اعلام کرد؛ نیاز یک سال واکسن و داروهای دام و طیور ذخیره سازی شده و نظارت بر حفظ سلامت غذایی جامعه با قاطعیت ادامه دارد.

** تداوم نظارت بی وقفه بر سلامت غذایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا رفیعی‌پور در گفتگو با رسانه ملی با بیان اینکه بیماری های عمومی و اصلی دام و طیور از جمله تب برفکی و آنفلوانزای پرندگان بطور کامل در کنترل قرار دارد، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۳ میلیون دوز واکسن برای دام‌های سنگین و حدود ۹۷ میلیون دوز برای واکسیناسیون دام سبک مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر نیز ۱۴ میلیون دوز واکسن تب برفکی وارداتی و ۳.۵ میلیون دوز واکسن تولید داخل توزیع شده و در چرخه مصرف قرار دارد.

رفیعی‌پور درباره ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیز گفت: این بیماری طی ۷۲ ساعت از بروز تا واکسینه پایان می‌یابد، زیرا از زمان گزارش بیماری بلافاصله مرغداری قرنطینه شده و معدوم سازی با هر تعداد مرغ یا نژاد انجام می‌شود و به دلیل پوشش بیمه، خسارات معدوم سازی نیز پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه بیش از ۳۲۰ قلم دارو دام و طیور در کشور تولید می‌شود درباره تامین واکسن و داروی مورد نیاز دام و طیور نیز اظهار داشت: داروها، واکسن ها و مکمل های آماده مصرف، برای ۳ تا ۷ ماه در کشور ذخیره‌سازی شده و علاوه بر آن، مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات دارو سازی نیز به میزان مصرف یک سال در انبارها موجود است.
رفیعی پور درباره اقدامات دامپزشکی در هفته های اخیر گفت: مراقبت از سلامت غذایی مردم تکلیف ذاتی همکاران ما در دامپزشکی است و این وظیفه در شرایط فعلی با جدیت و قاطعیت مضاعفی پیگیری می شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.