بنزین ۵ دلاری هدیه ترامپ به شهروندان آمریکایی

مشرق نیوز پنج شنبه 21 اسفند 1404 - 08:14
قیمت سوخت در آمریکا همزمان با رشد قیمت جهانی نفت در برخی ایالت‌ها از ۵ دلار عبور کرد.

به گزارش مشرق، قیمت بنزین در برخی ایالت‌های آمریکا با آغاز جنگ منطقه‌ای علیه ایران و طی حدود ۱۲ روز اخیر، افزایش چشمگیری داشته و در ایالت‌هایی مانند کالیفرنیا به بیش از ۵ دلار برای هر گالن رسیده است.

قیمت بنزین در ایالت‌هایی مانند واشنگتن و اورگن نیز به بالای ۴ دلار در هر گالن رسیده است.

کارشناسان افزایش مجدد قیمت نفت جهانی ناشی از عدم عبورومرور نفت‌کش‌ها از تنگه هرمز را عامل اصلی رشد قیمت بنزین در آمریکا می‌دانند.

جنگ افروزی آمریکا و اسرائیل علیه ایران که موجب ناامن و بسته شدن تنگه هرمز شده، برای دومین بار در روزهای گذشته موجب افزایش قیمت نفت برنت به بالای ۱۰۰ دلار شده است.

کریس مورفی، سناتور آمریکایی، با انتقاد از درگیری آمریکا و اسرائیل با ایران گفت: ایران در حال کارگذاری مین در تنگه هرمز است؛ موضوعی که به گفته او باعث اختلال در حمل‌ونقل جهانی نفت شده است.

️به گفته این سناتور آمریکایی، در پی این وضعیت قیمت بنزین به‌سرعت در حال افزایش است و افزایش قیمت مواد غذایی نیز به‌زودی در پی آن خواهد آمد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.