آسیب به ۲۵ مرکز بیمارستانی بر اثر حمله متجاوزان در ۱۲ روز گذشته

بهداشت نیوز چهارشنبه 20 اسفند 1404 - 20:56

به گزارش بهداشت نیوز جعفر میعادفر، رییس سازمان اورژانس کشور گفت: امروز بر اثر حملات رژیم صهیونی و آمریکا، تنها اورژانس دریایی کشور در جزیره هرمز که کار انتقال بیماران از جزیره هرمز به بندرعباس را انجام می داد، هدف قرار گرفت و کاملا تخریب شد.

وی افزود: در روزهای گذشته ۲۵ مرکز بیمارستانی، ۲۱ پایگاه اورژانس، ۱۸ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد اورژانس، ۱۴۵ واحد بهداشتی از جمله خانه بهداشت، پایگاه و مراکز جامع سلامت نیز مورد هدف دشمنان قرار گرفته اند.

به گفته میعادفر: ۱۰۵۲ مصدوم این جنگ، کمتر از ۱۸ سال سن داشته و هیچ نقشی در جنگ نداشته اند که ۱۰۱ نفر کمتر از ۵ سال سن دارند و ۲۳۰۹ نفر از مصدومان، زن بوده اند.

به گفته وی؛ ۱۹۸ شهید جنگ رمضان، کمتر از ۱۸ سال سن داشته و ۲۱۶ نفر از شهدا نیز، زن بوده اند.

وی ادامه داد: تا کنون ۳ نفر از نیروهای اورژانس کشور شهید و ۴۹ نفر نیز مصدوم شده اند. همچنین تیم ملی سلامت تا کنون ۱۲ شهید تقدیم انقلاب و مردم کرده که یاد و نام شان گرامی.

منبع: مهر

منبع خبر "بهداشت نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.