فروش ۱۲ میلیون بشکه نفت ایران از آغاز جنگ/ صادرات ادامه دارد

خبرآنلاین چهارشنبه 20 اسفند 1404 - 15:35
کاهش امنیت در تنگه هرمز پس از تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی، مانع تداوم صادرات نفت ایران نشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، داده‌های ماهواره‌ای تأیید می‌کنند که ایران علیرغم تشدید تنش‌ها و درگیری‌های نظامی جاری در منطقه، به ارسال مقادیر قابل توجهی نفت خام برای مشتریان خود در چین ادامه می‌دهد.

تسنیم نوشت: بر اساس آمارهای به‌دست‌آمده از شرکت‌های رهگیری کشتی، حداقل ۱۱.۷ میلیون بشکه نفت خام ایران از زمان آغاز جنگ در ۲۸ فوریه (۱۰ اسفند) مسیر خود را از دل این آبراه به مقصد چین باز کرده است.

این محموله‌ها در شرایطی از یکی از حساسترین نقاط جهان عبور کرده‌اند که به دنبال تهدیدهای امنیتی، بسیاری از کشتی‌ها سامانه‌های موقعیت‌یاب خود را خاموش کرده و ردیابی آن‌ها را برای کارشناسان دشوارتر ساخته‌اند.

چین در حال انباشت ذخایر استراتژیک

در سوی دیگر ماجرا، چین به عنوان بزرگترین خریدار نفت ایران، به انباشت ذخایر استراتژیک خود ادامه می‌دهد. داده‌های گمرکی این کشور حاکی از افزایش ۱۵.۸ درصدی واردات نفت خام نسبت به سال گذشته است.

بر اساس گزارش شورای آتلانتیک، ذخایر نفتی چین تا ژانویه به حدود ۱.۲ میلیارد بشکه رسیده که می‌تواند نیاز سه تا چهار ماهه این کشور را تأمین کند.

کارشناسان معتقدند این سیاست پکن در واکنش به بی‌ثباتی‌های فزاینده در بازارهای جهانی انرژی و با هدف مصون ماندن از شوک‌های احتمالی اتخاذ شده است.

۲۲۳۲۲۵

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.