به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صمیمیان ظهر سه شنبه در جلسه شورای زکات سمنان در فرمانداری با اشاره به همزمانی این نشست با ایام مرتبط با نماز و زکات در آموزههای دینی، اظهار داشت: در قرآن کریم، زکات بلافاصله پس از نماز مورد تأکید قرار گرفته است و این نشاندهنده جایگاه بسیار مهم این فریضه الهی در نظام اجتماعی و اقتصادی اسلام است.
وی با انتقاد از کمتوجهی برخی دستگاههای مسئول در حوزه ترویج فرهنگ زکات، افزود: انتظار میرود نهادهایی نظیر سازمان تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه و مجموعه مساجد، با برنامهریزی دقیقتر و اقدامات فرهنگی مؤثرتر در زمینه تبیین و تبلیغ این فریضه الهی نقشآفرینی کنند.
فرماندار سمنان با تأکید بر لزوم پیگیری جدی موضوعات مرتبط با زکات، تصریح کرد: لازم است مصوباتی مشخص و الزامآور برای پیگیری مسائل حوزه زکات تدوین شود تا روند اجرای این فریضه الهی در شهرستان با انسجام و جدیت بیشتری دنبال شود.
صمیمیان بر اهمیت استفاده از ظرفیتهای رسانهای برای ترویج فرهنگ زکات تأکید کرد و گفت: بهرهگیری از ظرفیت صدا و سیما، فضای مجازی و بهویژه فضاهای شهری در حوزه اطلاعرسانی و فرهنگسازی زکات ضروری است و میتواند نقش مهمی در افزایش مشارکت عمومی داشته باشد.
وی با اشاره به موضوع مصلی سمنان اظهار داشت: موضوع مصلی سمنان تعیین تکلیف شده و اقدامات لازم برای پیگیری و پیشبرد این طرح در حال انجام است.
فرماندار سمنان در ادامه با اشاره به نحوه مدیریت کفارههای مرتبط با زکات گفت: در این زمینه مقرر شده منابع در اختیار خود مؤسسات قرار گیرد تا با مدیریت بهتر و هدفمندتر، این منابع در مسیر رفع نیازهای جامعه و کمک به اقشار نیازمند هزینه شود.












