دور جدید پایش مزارع غلات و کارگزاری‌های کود در سمنان آغاز شد

خبرگزاری مهر سه شنبه 19 اسفند 1404 - 11:30
سمنان- مدیر جهاد کشاورزی سمنان از آغاز دور جدید بازدید و پایش مزارع بذری غلات و همچنین کارگزاری‌های توزیع کود شیمیایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهراز کاظمی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران در جهاد کشاورزی سمنان گفت: بازدید وضعیت مزارع از نظر آفات، علف‌های هرز و شرایط رشدی محصولات در مزارع شهرستان سمنان انجام شده است.

وی افزود: در این بازدید ها روند تأمین و توزیع کودهای شیمیایی در کارگزاری‌های فعال شهرستان نیز ارزیابی شد.

مدیر جهاد کشاورزی سمنان گفت: در جریان این بازدیدها، مزارع غلات از نظر آفات و عوامل خسارت‌زا مورد پایش قرار گرفت و در برخی مزارع آفت سن غلات مشاهده شد.

کاظمی افزود: کارشناسان ضمن بررسی میزان تراکم این آفت، وضعیت علف‌های هرز در مزارع بذری را نیز ارزیابی کرده و توصیه‌های فنی لازم را به کشاورزان ارائه کردند.

وی با اشاره به اهمیت کنترل این آفت افزود: سن غلات یکی از مهم‌ترین آفات مزارع گندم و جو است که در صورت عدم کنترل به‌موقع می‌تواند موجب پوکی دانه، کاهش کیفیت آرد و افت عملکرد محصول شود و خسارت قابل توجهی به تولید وارد کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان با اشاره به بازدید از کارگزاری‌های توزیع کودهای شیمیایی تصریح کرد: در این بازدیدها وضعیت تأمین، ذخیره و نحوه توزیع کودهای شیمیایی بررسی شد تا نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان به‌موقع در اختیار آنان قرار گیرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.