ذخیره ۳۰ هزار تنی سیب‌زمینی در سردخانه‌های چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری مهر یکشنبه 17 اسفند 1404 - 14:13
شهرکرد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از وجود ۳۰ هزار تن سیب‌زمینی در سردخانه‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین بهرامی، با اشاره به ظرفیت بالای زیرساخت‌های ذخیره‌سازی در استان اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۲۴۰ هزار تن ظرفیت سردخانه در سطح استان، به ویژه در شهرستان‌های بروجن و شهرکرد، در حال بهره‌برداری است که عمدتاً برای نگهداری و ذخیره‌سازی کالاهای کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از قطب‌های مهم ذخیره‌سازی و انبارداری سیب‌زمینی در کشور مطرح است، افزود: علیرغم اینکه مقدار قابل توجهی از محصول سیب‌زمینی طی ماه‌های اخیر به بازار عرضه و یا به خارج از کشور صادر شده است، هم‌اکنون حدود ۳۰ هزار تن سیب‌زمینی در سردخانه‌های استان موجود است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری این میزان ذخیره را یک ظرفیت بسیار خوب برای مدیریت و تنظیم بازار دانست و تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای عرضه تدریجی این محصول به بازار انجام شده است.

به گفته وی، در همین راستا طی روزهای اخیر اقداماتی برای عرضه سیب‌زمینی صورت گرفته که منجر به کنترل قیمت این محصول در بازار شده است.

بهرامی با تاکید بر اینکه از نظر تامین و تنظیم بازار سیب‌زمینی هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: ذخایر موجود در سردخانه‌های استان نه تنها نیاز داخلی چهارمحال و بختیاری را تامین می‌کند، بلکه نقش مهمی در تامین و تنظیم بازار سایر استان‌های کشور نیز خواهد داشت.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.