چرا دشمن به انبارهای نفت تهران حمله کرد؟

مشرق نیوز یکشنبه 17 اسفند 1404 - 08:25

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی هنر جنگ نوشت:

ارزیابی راهبردی: آمریکا و رژیم اسراییل امشب چند انبار نفت در شهران، شهر ری، سوهانک و یک انبار نفت در استان البرز را مورد اصابت قرار دادند. پیش از آن حزب‌الله پالایشگاه حیفا را هدف گرفته بود و پس از این حملات، ایران نیز بلافاصله پالایشگاه حیفا را مجددا مورد ضربه قرار داد.

حمله به انبارهای نفت کاملا متفاوت از حمله به پالایشگاه است و ایران رفتار دشمن را به دقت زیرنظر دارد.

از حیث راهبردی، این عملیات از جانب دشمن یادآور استراتژی نتانیاهو برای راه انداختن آتش بازی به منظور خلق پیروزی‌های فیک در ذهن ترامپ است که در جنگ ۱۲ روزه مورد استفاده قرار گرفته بود. نتانیاهو در مستند کانال ۱۲ رژیم درباره جنگ ۱۲ روزه به صراحت گفته برای اینکه رژیم را در حال پیروزی نشان داده و ترامپ را متقاعد به ورود به جنگ بکند، دستور داده با حمله به انبار نفت شهران 'آتش بازی' راه بیفتد.

اکنون نیز احتمالا همان سناریو در جریان است و رژیم مجددا روی حماقت ترامپ و آسان بودن فریب وی سرمایه‌گذاری کرده است.

ضمن اینکه رژیم پس از تهدید ترامپ به حمله به مناطق غیرنظامی، حملات نمایشی را با هدف ایجاد ترس در مردم عادی در دستور کار قرار داده است: 'حملاتی که نور و صدا تولید می‌کند ولی در واقع بی ارزش است.'

ایران در جنگ ۱۲ روزه به صراحت به همه طرف‌ها پیام داد که حمله به زیرساخت‌های آن موجب حمله به زیرساخت‌های کل منطقه خواهد شد و ایران به حمله به زیرساخت‌های رژیم بسنده نمی‌کند.

آن معادله اکنون کاملا عملیاتی است و ایران فاصله بسیار ناچیری با آن دارد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.