رهاسازی آب سد گلورد برای تقویت آب‌بندان‌ها آغاز شد

خبرگزاری مهر شنبه 16 اسفند 1404 - 11:11
ساری- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از آغاز رهاسازی آب سد گلورد برای تقویت ذخایر آبی آب‌بندان‌های شرق استان همزمان با شروع فصل جدید کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر داودیان صبح شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به کاهش بارش‌ها و افت آورد رودخانه‌ها در ماه‌های اخیر که موجب کاهش آبگیری آب‌بندان‌ها شده است، کشاورزان مناطق پایین‌دست سد گلورد درخواست رهاسازی آب از این سد را برای تقویت ذخایر آبی سازه‌های محلی مهار آب مطرح کردند.

داوودیان افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم آب ذخیره شده در آب‌بندان‌های این منطقه در حال حاضر حدود ۳۵ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است و همین موضوع نگرانی‌هایی را برای کشاورزان در آستانه فصل کشت ایجاد کرده بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران ادامه داد: با هماهنگی انجام‌شده با کشاورزان و برنامه‌ریزی صورت گرفته، عملیات بازگشایی دریچه‌های سد و رهاسازی آب برای افزایش ذخیره آب در آب‌بندان‌های شبکه آبیاری و زهکشی گلورد از روزهای اخیر آغاز شده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری کامل از سد گلورد گفت: با تکمیل زیرساخت‌هایی از جمله پل زیرقوسی و جاده جایگزین، امسال امکان بهره‌برداری رسمی و کامل از این سد فراهم شده و وضعیت آبگیری مخزن نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته است.

داوودیان تصریح کرد: رهاسازی آب از سد گلورد به صورت مدیریت‌شده و متناسب با شرایط اقلیمی و وضعیت رودخانه نکارود انجام می‌شود تا بیشترین بهره‌وری از منابع آبی موجود حاصل شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۴۴ آب‌بندان در شهرستان بهشهر و هفت آب‌بندان در شهرستان نکا در تأمین آب کشاورزی این مناطق نقش دارند که مجموع ظرفیت ذخیره آب آن‌ها حدود ۳۸.۵ میلیون مترمکعب است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.