۱۱۳ هزار تن کیوی و مرکبات مازندران راهی بازارهای هدف شد

خبرگزاری مهر شنبه 16 اسفند 1404 - 09:50
ساری - سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران از ادامه روند صادرات محصولات باغی استان خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تاکنون بیش از ۴۴ هزار تن کیوی و ۶۹ هزار تن مرکبات صادر شد.

اسدالله تیموری‌یانسری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تداوم صادرات محصولات کشاورزی استان اظهار کرد: با اتخاذ تدابیر لازم و هماهنگی‌های انجام شده، روند صادرات کیوی و مرکبات مازندران بدون وقفه در حال انجام است تا زنجیره تولید و بازار این محصولات دچار اختلال نشود.

وی با بیان اینکه مازندران از قطب‌های مهم تولید محصولات باغی در کشور محسوب می‌شود، افزود: صادرات محصولات باغی به‌ویژه کیوی و مرکبات نقش مهمی در حمایت از باغداران و پایداری بازار این محصولات دارد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به آمار صادرات کیوی تصریح کرد: تاکنون ۷۶۳ محموله کیوی به وزن ۱۷ هزار و ۴۴۳ تن به کشور هند و یک‌هزار و ۲۳۰ محموله دیگر به وزن ۲۷ هزار و ۴۳۲ تن به سایر کشورها صادر شده است.

وی ادامه داد: در مجموع یک‌هزار و ۹۹۳ محموله کیوی به وزن ۴۴ هزار و ۸۷۵ تن از استان مازندران به بازارهای هدف خارجی ارسال شده است.

تیموری‌یانسری همچنین با اشاره به صادرات مرکبات استان گفت: تاکنون ۳ هزار و ۳۷۷ محموله مرکبات به وزن ۶۹ هزار و ۱۱۷ تن از مازندران به کشورهای هدف صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه اوراسیا، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و همچنین برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله بازارهای اصلی صادرات مرکبات مازندران هستند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران تأکید کرد: تداوم صادرات محصولات کشاورزی استان با هدف حمایت از تولیدکنندگان، تقویت اقتصاد بخش کشاورزی و توسعه بازارهای صادراتی در دستور کار قرار دارد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.