واردات کشور در اسفندماه به ۲.۲ میلیارد دلار رسید

صدا و سیما جمعه 15 اسفند 1404 - 14:06
بر اساس گزارش گمرک؛ در نیمه اسفند ماه، نزدیک ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا وارد کشور شده که از میزان یک میلیون و ۱۷۱ هزار تن آن مربوط به ۵ روز اخیر (۹ تا ۱۳ اسفند) بوده است.

واردات کشور در اسفندماه به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، گمرک ایران در اطلاعیه‌ای با اعلام اینکه کارکنان ستادی و اجرایی گمرکات سراسر کشور با جان و دل در تلاش هستند تا در روند ترخیص کالاها خللی ایجاد نشود، تأکید کرد: تسهیلات ۱۱ گانه گمرکی برای تسریع در ترخیص کالاها از گمرکات صرفاً تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۴ اعمال خواهد شد و از واردکنندگان دعوت می‌نمائیم تا در فرصت باقیمانده از این تسهیلات که در شرایط اضطرار اعمال شده است نهایت بهره‌مندی را بعمل آورند و نسبت به ترخیص کالای خود از گمرک اقدام نمایند.

در این اطلاعیه آمده است:  در ۲هفته اول اسفند، واردات کشور۲ میلیون و ۱۸۱ هزارتن و به ارزش ۲ میلیارد و ۱۸۹ میلیون دلار بوده است.

همچنین، از مجموع واردات به کشور در ۲ هفته اخیر، یک میلیون و ۱۷۱ هزار تن به ارزش ۶۶۲ میلیون دلار آن مربوط به ۵ روز اخیر (۹ تا ۱۳ اسفند) بوده است که حکایت از روند قابل توجه در ترخیص کالاهای مورد نیاز مردم در شرایط فعلی است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.