زائران ایرانی چگونه از عربستان به کشور منتقل می‌شوند؟  

الف جمعه 15 اسفند 1404 - 00:28
با متوقف شدن سفر عمره در پی حمله آمریکا و اسرائیل به ایران و بسته شدن مسیرهای هوایی، زائران ایرانی از مرزهای زمینی عربستان و عراق درحال بازگشت به ایران هستند. پیش‌بینی می‌شود این روند تا ۱۹ اسفند ادامه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، با توجه به حمله آمریکا و اسرائیل به ایران و بسته شدن مسیرهای هوایی و توقف پروازها، زائرانی که برای عمره در عربستان حضور دارند پس از انجام اعمال زیارتی، از راه زمینی و از مسیر عراق به ایران برمی‌گردانده می‌شوند. سازمان حج و زیارت اعلام کرده برنامه‌ریزی برای بازگشت زائران ایرانی با هماهنگی وزارت حج و عمره عربستان انجام شده است.

پیش‌بینی سازمان حج و زیارت این است که عربستان تا حدود یک هفته آینده از زائران ایرانی خالی شود و تمام زائران به کشور برسند.

روند بازگشت هم این‌گونه است که زائران نخست به مرز زمینی مشترک عربستان و عراق (عرعر) منتقل می‌شوند و سپس از مرز شلمچه وارد ایران خواهند شد تا به شهرهای خود انتقال داده شوند.  

بازگشت زائران از عربستان به ایران از ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۴ آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود تا ۱۹ اسفندماه ادامه داشته باشد.

سازمان حج و زیارت اعلام کرده است که حدود ۹ هزار زائر ایرانی در عربستان حضور دارند و روزانه حدود یک هزار زائر به ایران منتقل می‌شوند.

فاصله زمینی شهر مدینه تا مرز زمینی عرعر حدود ۱۰۳۰ کیلومتر و از آنجا تا مرز شلمچه نیز مسافت حدودا ۱۲۰۰ کیلومتر است، و زائران تمام این مسیر و از مرز تا شهرهای خود را با اتوبوس طی خواهند کرد.

سازمان حج و زیارت با آغاز تجاوز نظامی آمریکا و اسرائیل به ایران و بسته شدن مرزهای هوایی، اعزام‌های عمره را متوقف و انتقال زائران به ایران را برنامه‌ریزی کرد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.