توقف تولید گاز در اقلیم کردستان؛ کاهش ۳۰۰۰ مگاواتی برق

خبرگزاری مهر پنج شنبه 14 اسفند 1404 - 17:17
تولید در میدان گازی کومور به‌دلیل شرایط امنیتی و به‌صورت احتیاطی متوقف شد که پیامد آن کاهش ظرفیت تولید برق در اقلیم کردستان بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از شرکت دانه گاز، این شرکت اعلام کرد تولید گاز در میدان کومور را با هماهنگی وزارت منابع طبیعی دولت اقلیم کردستان عراق به‌طور موقت متوقف کرده است. این تصمیم در پی تشدید درگیری‌ها و به‌عنوان اقدامی احتیاطی برای حفظ امنیت کارکنان و تأسیسات اتخاذ شده است.

بر اساس این گزارش، تعلیق تولید با هماهنگی وزارت منابع طبیعی و وزارت برق دولت اقلیم کردستان انجام شده و هدف اصلی آن تضمین ایمنی نیروی انسانی و زیرساخت‌های میدان کرمور عنوان شده است. شرکت دانه گاز تأکید کرده که تأسیسات این میدان در حالت آماده‌باش عملیاتی حفظ شده‌اند تا در صورت بهبود شرایط امنیتی، امکان ازسرگیری سریع تولید فراهم باشد.

در پی توقف عرضه گاز به نیروگاه‌ها، وزارت برق اقلیم کردستان اعلام کرد ظرفیت تولید برق در این منطقه بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ مگاوات کاهش یافته است. این وزارتخانه افزود برای جبران کمبود ایجادشده و کاهش اثرات آن بر شهروندان، استفاده از منابع انرژی جایگزین در دستور کار قرار گرفته است.

همزمان با این تحولات، شرکت نروژی «دی‌ان‌او» (DNO) نیز اعلام کرد به‌عنوان اقدامی پیشگیرانه، تولید نفت خود را از میدان‌های تاوکه و پیشخابیر در اقلیم کردستان به‌طور موقت متوقف کرده است.

این اقدامات نشان‌دهنده تأثیر مستقیم تشدید ناامنی‌های منطقه‌ای بر بخش انرژی اقلیم کردستان و زیرساخت‌های حیاتی تولید برق و سوخت است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.