رایزنی وزیرخارجه سریلانکا با عراقچی + جزئیات

همشهری آنلاین پنج شنبه 14 اسفند 1404 - 15:57
وزیر خارجه سریلانکا از گفت‌وگوی خود با عباس عراقچی درباره تحولات سریع خاورمیانه خبر داد و با ابراز نگرانی از تشدید تنش‌ها، بر ضرورت دیپلماسی و گفت‌وگو برای بازگرداندن صلح منطقه‌ای تأکید کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، «ویجیتا هرات» وزیر امور خارجه سریلانکا از گفتگوی خود با «سید عباس عراقچی» وزیر خارجه کشورمان در خصوص تازه ترین تحولات منطقه ای خبر داد.

وزیر خارجه سریلانکا گفت: من با وزیر امور خارجه ایران، سید عباس عراقچی در مورد وضعیت به سرعت در حال تحول در خاورمیانه صحبت کردم. سریلانکا نگرانی عمیق خود را از تشدید خصومت‌ها ابراز کرد و بر اهمیت گفتگوی دیپلماتیک برای بازگرداندن صلح منطقه‌ای تأکید کرد.

این رایزنی در شرایطی انجام شد که صبح روز چهارشنبه، نیروی دریایی سریلانکا گزارش داده بود که ناوچه ایرانی دنا در اقیانوس هند غرق شده و حدود ۱۴۰ نفر از سرنشینان آن مفقود شده‌اند.

در واکنش به حمله آمریکایی- صهیونی به ناوچه دنا، وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آمریکا از این سابقه ای که ایجاد کرد پشیمان خواهد شد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.