رشد ۱۴۱ درصدی مراجعه اهداکنندگان خون در خراسان‌شمالی

خبرآنلاین پنج شنبه 14 اسفند 1404 - 12:32
مدیرکل انتقال خون خراسان‌شمالی گفت که از آغاز جنگ تا به امروز، یکهزار و ۲۵۷ نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کرده‌اند و استقبال چشمگیر اهداکنندگان، ذخایر خون استان و شبکه ملی خون‌رسان کشور را تقویت کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، حسن نامدار افزود: از این تعداد، ۹۴۹ نفر موفق به اهدای خون شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه هفته گذشته ۱۴۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به سهم بانوان و اهداکنندگان بار اول، گفت: ۱۱۶ واحد خون معادل ۱۲ درصد توسط بانوان و ۲۴۵ واحد معادل ۲۵ درصد توسط اهداکنندگان برای اولین بار اهدا شده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌شمالی همچنین بر نقش موثر استان در تامین خون شبکه ملی خون‌رسان کشور تاکید کرد و افزود: در هفته گذشته، ۳۱۰ واحد خون از خراسان‌شمالی به شبکه ملی ارسال شد.

نامدار از حضور پرشور اهداکنندگان در ساعات اولیه فراخوان قدردانی کرد و از مردم خواست برای حفظ ذخایر خون و پاسخگویی به نیاز ۱۲ بیمارستان فعال استان، به اطلاعیه‌های سازمان انتقال خون توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی و مستمر است و استمرار اهدای خون موجب پایداری ذخایر خونی استان می‌شود و مازاد نیاز نیز به شبکه ملی انتقال می‌یابد.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.