واکنش ملاله یوسف‌زی به کشتار دختران دانش‌آموز مینابی

خبرآنلاین چهارشنبه 13 اسفند 1404 - 16:03
ملاله یوسف‌زی، برنده جایزه صلح نوبل در شبکه اجتماعی ایکس به کشتار دختران دانش‌آموز مینابی توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرآنلاین براساس گزارش روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ملاله یوسف‌زی، فعال صلح و برنده جایزه صلح نوبل در شبکه اجتماعی ایکس به کشتار وحشیانه دختران دانش‌آموز مینابی توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

او نوشت:

«آنها دخترانی بودند که برای یادگیری به مدرسه رفتند، با امیدها و آرزوهایی برای آینده‌شان. امروز زندگی آن‌ها به طرز وحشیانه‌ای کوتاه شد.

من از حملات ایالات متحده و اسرائیل به ایران، ازجمله گزارش‌هایی مبنی بر هدف قرار گرفتن یک مدرسه دخترانه در جنوب ایران که منجر به زخمی شدن و مرگ بسیاری از دختران شد، دلشکسته و وحشت‌زده هستم. کشتار غیرنظامیان، به ویژه کودکان، غیرقابل قبول است و من آن را به صراحت محکوم می‌کنم.

قلب من با کودکان، خانواده‌ها و جوامعی است که تحت تأثیر تشدید تنش‌ها در سراسر منطقه قرار گرفته‌اند. من قاطعانه در برابر خشونت و هدف قرار دادن مدارس و غیرنظامیان ایستاده‌ام. من خواستار پایان یافتن تشدید خشونت در سراسر منطقه هستم. عدالت و پاسخگویی باید در پی آن بیاید. همه کشورها و طرف‌ها باید به تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی برای محافظت از غیرنظامیان و حفاظت از مدارس عمل کنند.

هر کودکی سزاوار زندگی و یادگیری در صلح است.»

۲۴۲۲۴۲

[بله](https://ble.ir/khaneh_ketab_adabiat) | [ایتا](https://eitaa.com/khaneh_ketab_adabiat) | [تلگرام](https://t.me/avayeqalam) | [اینستاگرام](https://instagram.com/iran_bookhouse?igshid=MzRlODBiNWFlZA==)

@khaneh_ketab_adabiat

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.