توضیح بانک مرکزی درباره نبود اسکناس در برخی خودپردازها

عصر ایران سه شنبه 12 اسفند 1404 - 23:14
بانک مرکزی در واکنش به غیرفعال بودن گزینه پرداخت وجه در برخی عابربانک‌ها اعلام کرد که هیچ اختلال زیرساختی وجود ندارد. به گفته این نهاد، مشکل موجود ناشی از اتمام موقت موجودی برخی دستگاه‌ها بوده که عملیات شارژ منظم اسکناس برای رفع آن در حال انجام است.

بانک مرکزی اعلام کرد که شارژ اسکناس در بانک‌های مختلف، به طور منظم انجام می‌شود و مشکلی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، با وجود اینکه بانک مرکزی اعلام کرده بود برای رساندن پول نقد به دست مردم مشکلی وجود ندارد و توزیع اسکناس توسط بانک‌ها ادامه دارد، طبق اطلاعات موجود، در برخی از دستگاه‌های ATM (عابر بانک) در تهران و شهرستان‌ها، حتی گزینه پرداخت پول نقد نیز فعال نیست که بانک مرکزی در این زمینه اعلام کرد مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

طبق پیگیری‌های ایسنا از بانک مرکزی، دلیل فعال نبودن گزینه پرداخت پول نقد و اسکناس در دستگاه‌های خودپرداز، اتمام موجودی در دستگاه‌ها است که در اولین فرصت شارژ خواهند شد.

بانک مرکزی اعلام کرد: هیچ مشکلی در این بخش وجود ندارد، توزیع پول نقد همچنان در حال انجام است تا مردم برای تامین نیاز خود و دریافت اسکناس دچار مشکل نشوند و اختلال زیرساختی وجود ندارد.

بانک مرکزی در راستای بهبود شرایط برای مردم با توجه به شرایط جنگی کشور، سقف انتقال پول را نیز با روش پایا و ساتنا افزایش داده است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.