اطلاعیه امنیت سایبری: شبکه‌های اجتماعی خارجی را حذف کنید

عصر ایران سه شنبه 12 اسفند 1404 - 23:11
مرکز فرماندهی امنیت سایبری ایران نسبت به توزیع نسخه‌های جعلی به‌روزرسانی توسط تیم‌های سایبری موساد هشدار داد. در این اطلاعیه از شهروندان خواسته شده است با حذف اپلیکیشن‌های مشکوک و عدم کلیک بر لینک‌های ناشناس، مسیرهای نفوذ دشمن به شبکه‌های شخصی و عمومی را مسدود کنند.

فرماندهی امنیت سایبری در اطلاعیه شماره ۲ خود اعلام کرد: دشمن درصدد ایجاد دسترسی سایبری است، مردم شبکه‌های اجتماعی یا پیامرسان‌های خارجی را غیرفعال یا حذف کنند.

در اطلاعیه شماره ۲ فرماندهی امنیت سایبری کشور آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم بزرگ و شریف ایران

ضمن تسلیت شهادت زعیم مسلمانان و رهبر مستضعفان جهان، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (س)، به اطلاع عموم مردم میرساند.

با توجه به ضربه‌های وارد شده به مسیر‌های دسترسی دشمن برای حملات سایبری  و شناختی، دشمن در صدد ایجاد دسترسی‌های جدید است که لازم است مردم عزیز موارد ذیل را مورد توجه قرار دهند:

• برنامه‌هایی که از منابع ناشناس دانلود شدهاند، حذف یا غیرفعال نمایید.

• دشمن به داده‌ها و اطلاعات شما در پیامرسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی دسترسی دارد. با غیر فعال کردن یا حذف این برنامه‌ها دسترسی دشمن را محدود کنید.

• روی لینک‌های مشکوک و ناشناس کلیک نکنید.

• تیم‌های سایبری موساد در حال توزیع نسخه‌های جعلی بروز رسانی برخی برنامه‌ها جهت نفوذ به شبکه و تمهید حمله سایبری هستند. از نصب این برنامه‌ها خودداری کرده و حتما به‌روز‌رسانی و نصب جدید را از مراجع مورد تایید انجام دهید.

از همکاری و مشارکت شما عزیزان در حفظ امنیت فضای سایبری کشور سپاسگزاریم.

فرماندهی امنیت سایبری کشور

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.