شناسایی ۸۵ هزار ساختمان ناایمن در تهران

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 20:39
­معاون پیشگیری از حریق سازمان آتش نشانی با اشاره به حادثه پلاسکو گفت: از آن حادثه تا امروز، نزدیک به ۸۵ هزار ساختمان ناایمن در پایتخت شناسایی شده است.

شناسایی ۸۵ هزار ساختمان ناایمن در تهرانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، کامران عبدولی با بیان اینکه پس از شناسایی این ساختمان‌ها، تذکرات لازم به مالکان و مسئولان آنها داده شده است، تصریح کرد: این روز‌ها سازمان آتش نشانی به جدیت ورود پیدا کرده و ساختمان‌های ناایمن را بازدید و گزارش می‌کند.
وی در ادامه با بیان اینکه پیش از حادثه ساختمان پلاسکو نیز بازدید‌هایی تحت عنوان «بازدید‌های ایستگاه محوری» انجام می‌شد، افزود: با توجه به اینکه آتش‌نشانی تهران ۱۴۰ ایستگاه دارد، نیرو‌های ما از اطراف ایستگاه‌های خود بازدید و ساختمان‌ها را شناسایی می‌کردند تا ناایمنی‌ها را به مالکان در قالب توصیه‌نامه ابلاغ کنند. 
وی گفت: هدف این بود که مأموران ایستگاه‌ها و آتش‌نشانان با ساختمان‌ها آشنا شوند تا در صورت بروز حریق در هر ساعتی از شبانه‌روز، با ویژگی‌های آنها آشنایی داشته باشند.
معاون پیشگیری از حریق سازمان آتش نشانی ادامه داد: متأسفانه بسیاری از افراد با مقوله ایمنی و آتش‌نشانی آشنا نبودند یا آن را جدی نمی‌گرفتندو هنگام مراجعه به ساختمان‌های ناایمن و گزارش موارد، مالکان با بیان اینکه «۳۰ یا ۴۰ سال است اتفاقی نیفتاده است»، نسبت به هزینه‌های ایمنی اعتراض داشتند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.