کاهش ۵۰ درصدی آمار ساختمان‌های نا ایمن در پایتخت

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 20:30
عضو شورای شهر تهران اعلام کرد: ورود قوه قضائیه به پرونده ساختمان‌های ناایمن منجر به کاهش ۵۰ درصدی این اماکن در پایتخت شد.

کاهش ۵۰ درصدی آمار ساختمان های نا ایمنبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما، مهدی بابایی افزود: ساختمان‌های بحرانی پایتخت به کمتر از نصف کاهش یافته و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ ساختمان از فهرست ساختمان‌های پرخطر خارج شده‌اند.

بابایی با تاکید بر اینکه این رویکرد موفقیت‌آمیز، اما کافی نیست، گفت: حادثه پلاسکو در سال ۱۳۹۵ نقطه عطفی برای توجه جدی به این حوزه بود.

وی تصریح کرد: متأسفانه در شورای پنجم تغییر رویه جدی در برخورد با ساختمان‌های ناایمن اتفاق نیفتاد، اما ما در شورای ششم، شهرداری تهران را در برنامه ۴ ساله خود مکلف کردیم که فرایندی مشخص شامل اخطار، نصب بنر اطلاع‌رسانی، قطع انشعابات و در نهایت پلمپ را برای این ساختمان‌ها اجرا کند.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: قوه قضائیه نقش ویژه‌ای در این کاهش داشت؛ اگر توفیقی در این عرصه داشتیم، به‌خاطر ورود قوه قضائیه از جایگاه مدعی‌العموم بود؛ چرا که قوانین الزام‌آور شفافی برای وادار کردن مالکان ساختمان‌های ناایمن به ایمن‌سازی وجود ندارد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.