توضیحات وزیر ارتباطات درباره اختلالات اخیر بانک ها؛ اینکه این اختلالات را به اتصال اینترنت بین‌الملل مرتبط می‌دانند، غیر حرفه‌ای محسوب می‌شود/ عمده خدمات حوزه بانکی Iصلا در خارج از کشور در دسترس نیستند که با باز شدن اینترنت، برای آن‌ها اتفاقی بیفتد

اقتصادنیوز یکشنبه 07 تیر 1405 - 17:13
اقتصادنیوز: سید ستار هاشمی گفت: بعضا منعکس می‌شود که علت اختلالات سایبری در بانک‌ها به دلیل باز شدن اینترنت بین‌المللی است گفت: این اظهارات گزاره دقیقی نیست و گزاره‌ای هیجانی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سید ستار هاشمی درباره مشکلات پیش‌آمده اخیر برای بانک‌ها اظهار کرد: طبق تقسیم کاری که در کشور اتفاق افتاده، دستگاه‌های مختلف به ۴ دسته تقسیم حیاتی، زیرساختی، غیر زیرساختی و بخش خصوصی تقسیم شده‌اند هر کدام از اینها یک دستگاه هماهنگ‌کننده دارد که آن نهاد گزارش‌ها را تهیه و ارزیابی دوره‌ای انجام می‌دهد؛ خود آن دستگاه هم گزارش‌های مربوطه را به مرکز ملی فضا یمجازی ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: از آنجایی که بانک‌های ما دستگاه‌های زیرساختی محسوب می‌شوند، نهاد هماهنگ‌کننده امنیت سایبری آنها «افتا» (وابسته به نهاد ریاست جمهوری) است؛ ارزیابی‌هایی که افتا انجام داده به مرکز ملی فضای مجازی ارائه شده و این مرکز حسب صلاح‌دید گزارش‌ها را اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: بعضا منعکس می‌شود که علت اختلالات سایبری در بانک‌ها به دلیل باز شدن اینترنت بین‌المللی است گفت: این اظهارات گزاره دقیقی نیست و گزاره‌ای هیجانی است؛ حقیقت این است که بانک‌های ما قبل از ۹ اسفند هم فعال بودند و اینترنت بین‌الممل در کشور متصل بود و جوانان همین کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان امنیت شبکه را تأمین کرده بودند.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.