رسانه را همکار سازمان بازرسی می دانیم

خبرگزاری مهر یکشنبه 07 تیر 1405 - 17:09
بازرس کل استان البرز با بیان اینکه رسانه را همکار سازمان بازرسی کل کشور می دانیم، تصریح کرد: رسانه ها به عنوان ناظر بر جامعه و کشور در کنار ما قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر عیسی هواسی عصر امروز همزمان با هفته قوه قضائیه در محل این سازمان در البرز طی نشستی با خبرنگاران با اشاره به زمینه های فساد در بخش های مختلف کشور گفت: ما در ابتدا گلوگاه های فساد را مورد بررسی جدی قرار دادیم و سعی کردیم از این طریق بخش بزرگی از فساد را در مبادی ورودی ببندیم.

وی همچنین گفت: بخش دیگری از موضوعات مورد توجه سازمان را مربوط به ساختار و بستر فساد آورد است که هر کسی در آن در آن مسیر قرار گیرد دچار فساد می شود مثل برخی قوانین که در مسیر اصلاح قرار دادیم.

هواسی بخش دیگر از عوامل فساد را فرآیند های فساد زا و همچنین رفتارهای فساد آور عنوان کرد که با این اتفاقات برخورد های مقتضی انجام شده است.

وی شکایات ارجاع شده به این سازمان را بیش از ۷ هزار شکایت عنوان کرد و گفت: این شکایت ها منجر به ۱۹۳ پرونده شده و ۱۹۸۰ شکایت رسیدگی و رفع مشکل شده است.

بازرس کل البرز تعداد هشدار های ترک فعل مدیران را ۱۷۳ مورد عنوان کرد و همچنین گفت: با پیگیری های صورت گرفته ۴۰۲ میلیون یورو به بیت المال بازگشت.

ادامه دارد

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.