اعتراض فعال لبنانی: دولت به جای آتش‌بس، سازِ اسرائیل را کوک کرد

مشرق نیوز شنبه 06 تیر 1405 - 19:29

به گزارش مشرق، رانیا خالک، فعال رسانه‌ای لبنانی در توئیتر نوشت:

باورکردنی نیست که دولت لبنان از اهرمی که به‌ واسطه اصرار ایران بر برقراری آتش‌بس و عقب‌نشینی اسرائیل از جنوب لبنان در اختیارش قرار گرفته بود، استفاده نکرد؛

در عوض، دولت لبنان ترجیح داد با آمریکا و اسرائیل، آن هم براساس شروط اسرائیل، همکاری کند و ابزاری در اختیار مارکو روبیو قرار دهد تا توافق میان آمریکا و ایران را تضعیف کند.

نتانیاهو با افتخار می‌گوید این عقب‌نشینی فقط از دو منطقه‌ای است که برای اسرائیل اهمیت چندانی ندارند و در عین حال، اشغال اسرائیل همچنان ادامه خواهد یافت.

در مقابل، ریاست‌ جمهوری لبنان این توافق را پیروزی برای حاکمیت ملی و آزادسازی اراضی لبنان توصیف می‌کند، اما هیچ توضیحی درباره چگونگی تحقق این ادعا ارائه نداده است.

حزب‌الله هم این توافق را رد کرده، چون آن را چیزی جز تسلیم کامل در برابر اسرائیل نمی‌داند.

این روند زمینه‌ساز تجاوزهای بیشتر اسرائیل خواهد شد و حتی ممکن است تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ گسترده‌تر میان آمریکا و ایران را هم از بین ببر

جناح مارکو روبیو در دولت ترامپ این مانع را ایجاد کرده است. اینها افراد بسیار خطرناکی هستند.

اعتراض فعال لبنانی: دولت به جای آتش‌بس، سازِ اسرائیل را کوک کرد



*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.