آیین‌ عزاداری «اِمامین اوچو» در زنجان

خبرگزاری مهر شنبه 06 تیر 1405 - 19:21
زنجان- آیین سنتی عزاداری «اِمامین اوچو» همزمان با دوازدهم ماه محرم‌الحرام، مصادف با سومین روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این آیین که از مهم‌ترین مراسم مذهبی و سنتی استان زنجان به شمار می‌رود، عزاداران با اجرای برنامه‌های سینه‌زنی، زنجیرزنی و نوحه‌خوانی، ارادت خود را به سید و سالار شهیدان (ع) ابراز کردند.

«اِمامین اوچو» در زبان ترکی آذری به معنای «سوم امام» است و بر اساس سنت دیرینه مردم زنجان، دوازدهم محرم به عنوان سومین روز شهادت امام حسین (ع) گرامی داشته می‌شود.

این مراسم هر سال با حضور گسترده مردم، هیأت‌های مذهبی و عاشقان اهل‌بیت (ع) برگزار شده و از جلوه‌های شاخص فرهنگ عاشورایی این منطقه محسوب می‌شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.