آفت ملخ در اراضی چهاردانگه ساری مهار شد

خبرگزاری مهر شنبه 06 تیر 1405 - 20:51
ساری- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از اجرای عملیات گسترده کنترل آفت ملخ در بخش چهاردانگه خبر داد و گفت: در جریان این عملیات، ۲۳۰ هکتار از کانون‌های آلوده تحت پوشش سمپاشی قرار گرفت.

سید اسماعیل علوی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تداوم برنامه‌های مقابله با آفات در شهرستان ساری اظهار کرد: پس از شناسایی کانون‌های تجمع ملخ در بخش چهاردانگه، عملیات کنترل این آفت در روستاهای ایول، ارا و دیگر نقاط آلوده با بهره‌گیری از دستگاه سمپاش ULV اجرا شد.

وی افزود: برای انجام این عملیات، ۸۰ لیتر سم سومیتیون مصرف شد و در مجموع ۲۳۰ هکتار از عرصه‌های آلوده تحت پوشش اقدامات کنترلی قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه پایش مستمر مناطق مستعد در دستور کار کارشناسان این مدیریت قرار دارد، تصریح کرد: بازدیدهای میدانی به‌صورت منظم انجام می‌شود تا در صورت مشاهده هرگونه کانون جدید، عملیات مبارزه بدون وقفه آغاز شود.

علوی هدف از اجرای این برنامه را جلوگیری از گسترش آفت و پیشگیری از خسارت به مزارع، باغ‌ها و پوشش گیاهی منطقه عنوان کرد و گفت: روند رصد و کنترل آفات در نقاط مستعد شهرستان تا رفع کامل خطر ادامه خواهد یافت.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.